Wpis z mikrobloga

Cześć, proszę o radę w sprawie kariery Data Analysis - poziom mid.
Obecnie pracuję jako analityk, codziennie piszę zapytania w SQL, zrobiłem też kilka modeli predykcyjnych w Pythonie używanych w firmie. Co jakis czas robię też dashboard w Power BI, ale jest to dość upośledzone, bo nie jest on połączony z bazą danych i bazuję na plikach csv wyplutych z sqlek. Nie używamy chmury. Czuję jednak że mało umiem, zarabiam wręcz za dużo jak na swój stack i że jestem na początku kariery.
Proszę o pomoc w wyborze ścieżki dalszego rozwoju. Widzę trzy i każda mi się podoba: data enginnering (z tym że wymagania w ofertach wydają mi się kosmiczne), bi dev - power bi dev ( aczkolwiek nie wiem czy to rozwijające i przyszłościowe ) i data science - machine learning analyst (bardzo mało ofert). Jeśli chodzi o wysyłanie ofert, to startować na mida, gdzie nie spełniam wymagań (np doświadczenie z Azure) czy zejść z zarobkami i na juniora gdzie jest ciekawy stack? Co mógłbym jeszcze sam się nauczyć co by mi pomogło znaleźć kolejną pracę? ( w chwili obecnej staram się tylko wymaksowac daxa przez kurs Mastering DAX ).
Dzięki z góry za podpowiedzi.

#powerbi #dataanalyst #datascience
  • 8
  • Odpowiedz
@rafal9522: z tym schodzeniem to zalezy ile zarabiasz, bo okazac sie moze ze taki koles od ML i junior zarobi porownywalnie/tyle co ty. Kazda z tych sciezek jest ok, poprobuj i zobacz co Cie najbardziej "kreci". Doczytalem o daxie, czyli idziesz w BI. DE i DS nie jest potrzebny dax, lub rzadko
  • Odpowiedz