Wpis z mikrobloga

Napięcie na wolnych obrotach - 12,6 V, jak dodam gazu - 3 tys obr - spada do 12,3. Jak włączę światła mijania i ogrzewanie tylnej szyby - silnik gaśnie (napięcie poniżej 10 V).

Alternator? Bo chyba nic innego skoro to Audi B3? Regulator napięcia chyba w alternatorze jest?

Czy może cewka zapłonowa?

Da się sprawdzić, czy to może dioda jakaś poszła, czy cos drobnego do wymiany w alternatorze?

#mechanikasamochodowa #elektryka
  • 10
@malebro: @rybeczka A jak nazywa się ten zespół z układem prostowniczym (czy to co jest takie czarne okrągłe) i szczotkami? Same szczotki da się wymienić, czy trzeba całe?
A jak nazywa się ten zespół z układem prostowniczym (czy to co jest takie czarne okrągłe) i szczotkami? Same szczotki da się wymienić, czy trzeba


@7160: całe trzeba razem z tym czarnym regulatorem chyba że chcesz chcesz bawić się w przelutowywanie szczotek do starego regulatora. Nie wymieniałeś przed tym rozrusznika? Bo tam kabel alternatora łączy się z plusem akumulatora.
Nie wymieniałeś przed tym rozrusznika?


@biskup2k: Miałem zamiar, bo z 3 miesiące nie załapywał tylko luźno wirował, ale sam się naprawił i jest OK.

A co rozrusznik ma do tego?

Się okazało, że to szczotki, już kupiłem cały element - 25 zł. W tym roku juz ponad 400 zł wydałem na naprawy. Starzeje się ten samochód...
@7160: na rozruszniku laczy się kabel alternatora z kablem akumulatora. I często się przykręci tylko kabel idący do akumulatora a ten alternatora zostaje nieprzykrecony. I wtedy też ładowania nie będzie.