Wpis z mikrobloga

#biedronka #uokik

Mircy biedronka mnie znowu w wała zrobiła. Brakowało cenówki do konkretnego smaku lodów, była cenówka promocyjna opisana (producent smak/smak MIX 900ml), często tak robią, że nie wymieniają wszystkich smaków i rodzajów tylko dopisują mix i wiadomo że w tej gramaturze, produkt tego producenta kosztuje X zł. Niestety przy kasie okazało się, że weszła cena znacznie większa, wróciłem do lodówek, przejrzałem wszystkie ceny, upewniłem się że na pewno zgadza się producent i gramatura. No i dodatkowo okazało się, że nawet nie ma tam takiej kwoty za jakikolwiek produkt.

Wezwany kierownik sklepu potwierdził, że brakuje ceny akurat tego smaku lodów i zaproponował że przyjmie zwrot towaru. Tylko że na tym monitorku w kasach obsługowych biedronka informuje, że w przypadku wątpliwości czy niejasności klient nabywa towar za cenę korzystniejszą dla niego. Zdaniem kierownika, brak ceny nie jest niejasnością, nawet jeśli istnieje cena towaru nazwanego tak samo i o takiej samej gramaturze. Oficjalnie poprosiłem o sprzedanie mi towaru zgodnie z ceną, która widnieje przy tym towarze i nakłoniła mnie do jego kupna. Oficjalnie dostałem odmowę.

Teraz się pytam, zgłaszał ktoś podobne praktyki? Mogę prosić o krótkie podsumowanie czy przyniosło to jakikolwiek skutek? Mam paragon, mam foty i dane kierownika.

Leje na różnicę kwotową, jakoś to udźwignie mój budżet, chodzi o zasady, bo moim zdaniem to nie jest przypadek tylko wytwór kreatywnych menadżerów, optymalizatorów sprzedaży. Setki ludzi kupuje taki towar i nie zauważa że zapłacili za niego więcej, a tłumaczenie że ktoś nie przykleił ceny bo nie miał czasu jakoś mnie nie przekonuje. Marzy mi się żeby jakiś uokik czy inny zakon feniksa #!$%@?ł im kolejną karę za takie praktyki.
  • 3
@xADIKx: uokik na podstawie skarg konsumentów nakłada karę ale nie wynika ona z pojedynczej skargi tylko z większej ich ilości także takie zgłoszenie ma sens bo podnosi szansę na karę za to naruszenie
@xADIKx jeżeli te konkretne lody co brałeś nie kwalifikują się do tej całej grupy to racja jest po stronie sklepu i brak ceny przecież nie jest tożsamy z grupą produktu bo np producent lub sklep mogą mieć jakieś oznaczenia dla jednego rodzaju i ty nie widząc cenowki o tym nie wiesz i tak samo mogą pracownicy nie wiedzieć że to inny produkt.
To samo w innych sklepach.
Pamiętaj brak ceny to nie