Polak Piotr Chyl z Biłgoraja wygrał chyba najważniejsze w Niemczech wyścigi simsonów ze startu równoległego NA TUNINGOWANYM PRZEZ SIEBIE SIMSONIE. A wbrew temu co myślicie poziom zaawansowania technicznego tego tuningu jest bardzo wysoki. Moce po przeliczeniu uzyskiwane z 1000cm to okolo 270 KM. On startował na silniku Simsona (dół silnika Simson, cylinder i głowica oraz tłok honda MTX 125cm3 generacja pierwsza) 130 cm3 i około 35KM
@mpetrumnigrum: to jest tak jakby Niemiec przyjechał na najważniejsze wyścigi wsk125 do Polski wystartował na przerobionej przez siebie wsce i wygrał. Normalnie Piotrek pozamiatał.
@mpetrumnigrum: jeżeli macie pytania odnośnie przeróbek jego Simsona to z chęcią odpowiem ale o szceguliki mnie nie pytajcie typu jaka dyszę główną ma w gaźniku i jaką iglicę zastosował bo tego nie wiem. Natomiast wiem przy jakich obrotach ten wydech uzyskuje pełną moc i co to jest za zapłon i czy ma zmienne mapy zapłonu.
Można sobie wymienić gaźnik na wtrysk z komputerem i lambdą?
@aso824: nie znam przepisów z tamtych wyścigów ale patrząc po ostatniej klasie czyli tzw. open to z pewnością można coś takiego zrobić. Tylko nie wiem czy cokolwiek by to dało.
@mpetrumnigrum: a.ma.zmienne mapy? Znasz jakiś programowalny modol zapłonowy w którym mógłbym sam sobie ustawić wyprzedzenie zapłonu ale taki z regolacja od obrotów, a nie sztywnie wolne 7 a wysokie 15
@mpetrumnigrum: wygląda to identycznie jak w modulach sztywno przypisanmi punktami zapłonu, nie możesz sam go regulować, widziałem takie z regulacją, ale mają tylko 2 punkty, rozruchowy i potem już opóźniony co jest takie raczej mało dokładne
A wbrew temu co myślicie poziom zaawansowania technicznego tego tuningu jest bardzo wysoki. Moce po przeliczeniu uzyskiwane z 1000cm to okolo 270 KM.
On startował na silniku Simsona (dół silnika Simson, cylinder i głowica oraz tłok honda MTX 125cm3 generacja pierwsza) 130 cm3 i około 35KM
POLECAM #motocykle
Normalnie Piotrek pozamiatał.
Natomiast wiem przy jakich obrotach ten wydech uzyskuje pełną moc i co to jest za zapłon i czy ma zmienne mapy zapłonu.
@aso824: nie znam przepisów z tamtych wyścigów ale patrząc po ostatniej klasie czyli tzw. open to z pewnością można coś takiego zrobić.
Tylko nie wiem czy cokolwiek by to dało.
https://www.jackmotors.pl/oldtimer/zaplon-mvt-digital-direct-simson-kpl
Ten ma ECU więc wystarczy odpowiednie podpiąć
https://www.jackmotors.pl/oldtimer/zaplon-simson-rzt-power-delta-19-digital-ecu-7-2