Wpis z mikrobloga

Niech mnie jakiś ekspert poprawi, ale czy nie było tak, że niektóre 2.0 TDI miały problemy z mikropęknięciami w głowicy i wtedy właśnie ubywa płynu? Jeśli tak to Jasiu szuka nowej głowicy i znając życie znowu regeneruje dpfa :D
#kikiswiat
  • 8
  • Odpowiedz
@prawieProgramista: Moje przypuszczenia są takie:
Jeżeli jest nieszczelność w głowicy pomiędzy cylindrem a obiegiem chłodzącym to w podczas suwu ssania płyn może być zaciągany do cylindra, a podczas suwu pracy gazy spalinowe mogą dostawać się do obiegu. Jedyna komora gdzie gazy mogą się kumulować to zbiornik wyrównawczy co by się zgadzało, płyn rozpycha chłodnicę, a po odkręceniu korka wraca do zbiornika. Jeszcze jest możliwość że chłodnica ma jakąś mikro dziurę która
  • Odpowiedz
@prawieProgramista: Pękające głowice to były w pierwszych 2.0 TDI jeszcze na pompowtryskach, to jest zupełnie inny silnik na commonrailu i konkretnie w tych nowych najczęściej powodem ubytku płynu jest wodny intercooler (to srebrne pudełko leżące na silniku które widać na filmach), który przepuszcza płyn do dolotu. Inna sprawa że Multivany mają bardzo rozbudowany system chłodzenia bo mają dodatkową nagrzewnicę z tyłu nad prawym nadkolem dla tylnych rzędów siedzeń, dlatego w całym
  • Odpowiedz