Cracki na benzynie wzrosły wobec czerwca o 3 proc. do 316 USD za tonę, głównie z powodu spadku zapasów w USA i regionie ARA, wzrostu eksportu do Stanów Zjednoczonych do około 1,1 mln ton w lipcu, co jest największym poziomem od kwietnia 2023 roku. Dodatkowo nastąpił spadek podaży z powodu prac remontowych w rafineriach w Europie, Azji i w USA.
Cracki na dieslu w lipcu wzrosły o 14 proc. mdm, do 184 USD/tonę z powodu spadku zapasów w USA, spodziewanego mniejszego eksportu do Europy w sierpniu, spadku podaży wynikającego z prac utrzymaniowych w rafineriach w Europie, Azji i w Stanach Zjednoczonych.
https://www.orlen.pl/pl/relacje-inwestorskie/informacje-finansowe/dane-makro
ostatnie z lipca
https://www.bankier.pl/wiadomosc/Modelowa-marza-rafineryjna-Orlenu-w-lipcu-wzrosla-do-17-9-USD-z-16-6-USD-w-czerwcu-opis-8590015.html
Cracki na benzynie wzrosły wobec czerwca o 3 proc. do 316 USD za tonę, głównie z powodu spadku zapasów w USA i regionie ARA, wzrostu eksportu do Stanów Zjednoczonych do około 1,1 mln ton w lipcu, co jest największym poziomem od kwietnia 2023 roku. Dodatkowo nastąpił spadek podaży z powodu prac remontowych w rafineriach w Europie, Azji i w USA.
Cracki na dieslu w lipcu wzrosły o 14 proc. mdm, do 184 USD/tonę z powodu spadku zapasów w USA, spodziewanego mniejszego eksportu do Europy w sierpniu, spadku podaży wynikającego z prac utrzymaniowych w rafineriach w Europie, Azji i w Stanach Zjednoczonych.
#gielda
marże na paliwach spadają, benzyna też tanieje
sam jestem ciekawy jaki wynik bedzie, ale widac ze jest chyba na minusie...
https://www.neste.com/investors/market-data/oil-product-margins
https://stooq.pl/q/?s=rb.c&c=3m&t=l&a=ln&b=0