Wpis z mikrobloga

Wywiad z Davidem Hayaterem AKA Solid Snake ;) (stary ale ciekawy wywiad, polecam nie tylko fanom #metalgearsolid )

Ile masz lat ?

- mam 30 lat, miałem 29 gdy robiłem grę.

Skąd pochodzisz ?

- urodziłem się w Santa Monica, w Kalifornii, ale wiele przeprowadzaliśmy się z rodzicami. Mieszkałem prawie wszędzie w Stanach: Colorado, Arizona, California, itd., a także w Kanadzie. Moi rodzice są Kanadyjczykami, mam podwójne obywatelstwo.

Czym się zajmujesz ?

- gram zawodowo od 10 lat. Teraz piszę oraz jestem zaangażowany w produkcję paru małych filmów.

Jak wszedłeś w ten biznes i kiedy ?

- chodziłem do szkoły teatralnej w Toronto, którą rzuciłem po pierwszym roku. Przeniosłem się do L.A. aby zacząć grać w filmach i telewizji.

Jakie są Twoje dawne projekty: gry, filmy, itp. ?

- grałem w filmie "Guyver 2, Dark Hero", produkowałem i wystąpiłem w filmie "Burn", który wygrał Slamdance Film Festival w Utah'98. Kiedy miałem 24 lata, gościnnie wystąpiłem w przedstawieniu "Major Dad", grałem ruskiego dzieciaka i miałem fajny, ruski akcent. Zauważył to ojciec Helen Hunt, Gordon. Właśnie reżyserował film animowany "Captain Planet". Wynajął mnie abym zagrał brata ruskiej dziewczyny. I po tym właśnie zacząłem podkładać głosy.

Jak to się stało, że zostałeś "głosem Snake'a" ?

- pięć lat po naborze do "Captain Planet", ta sama kobieta (Kris Zimmerman) robiła nabór aktorów do "Metal Gear Solid". Pamiętała mnie i zadzwoniła. Błyskawicznie zdałem sobie sprawę jakie to będzie extra i naprawdę chciałem dostać tą rolę. Snake był twardzielem na maxa. Zabiłby bez sekundy zastanowienia i nikomu nie pozwalał wchodzić w drogę. Ale, w odróżnieniu od wielu innych gier, był też bardzo złożonym bohaterem, wielowymiarowym. Nie podobało mu się to co robił, ale robił bo wiedział jakie to ważne.

Jak wspominasz nagrywanie swojej roli ?

- to była świetna zabawa. Trwało to ostatnie 2 tygodnie maja'98. Konami i producenci naprawdę pozwolili mnie i Kris uczynić to dramatycznym i emocjonalnie satysfakcjonującym dla publiczności. Dużo rzeczy siedziało w tej grze od początku, ale trochę się zatraciło przy tłumaczeniu. Dlatego pozwolono mi często improwizować, żeby nie brzmiało to tak sztucznie i idealnie. I to właśnie oddziela MGS od innych gier - mądre aktorstwo.

Grałeś w "Metal Gear Solid" ?

- oczywiście! Już miałem PlayStation wcześniej, więc byłem szczęśliwy, że to właśnie ta platforma. Przeszedłem to 1,5 raza - grając 2 raz tylko się upewniłem, że Meryl przeżyje, bo uważam że zakończenie Otacona jest trochę dziwne (dwóch mężczyzn na skuterze odjeżdża ku zachodowi słońca...)hahahaha.

I co myślisz o tej grze ?

- kocham ją, ale jest chyba trochę za krótka według mnie. Miałem też trochę dziwnych wrażeń grając - kiedy Snake zostaje ranny, słyszę swój głos. To taki nietypowy dodatek do iluzji tego świata, ale oczywiście tylko dla mnie.

Czy Konami kontaktowało się z Tobą w sprawie sequela ? Jeśli nie, to czy proponowali Ci jakiekolwiek inne projekty ?

- Konami nie odezwało się ani w sprawie sequela, ani innych gier (nagrywałem próbkę głosu do "Legacy of Kain: Soul Reaver", ale nie wybrano mnie).

Jakie masz aktualne projekty, co przed Tobą ?

- aktualnie jestem bardzo dumny z siebie pracując nad pełnometrażowym filmem "X-Men" dla 20th Century Fox, który reżyseruje Bryan Singer. Niestety nie mogę powiedzieć co w nim robię, sorry...

Teraz dla wszystkich zainteresowanych tego typu zajęciem - jakie masz rady, jak w to wejść ?

- podkładanie głosów nie jest typowym zajęciem, zawodem, w który można wejść. Tak jak opisałem - trzeba mieć kupę szczęścia. Trzeba także mieć kogoś kto cię wprowadzi w odpowiednie towarzystwo, pomoże nagrać profesjonalną taśmę demo z próbkami głosu. Dla przykładu, dziewczyna która użyczała głosu Dr. Naomi w MGS była taką pomocą właśnie dla mnie. Potem rozsyłasz taśmę do wszystkich agentów i czekasz na odzew. Najważniejsze to nigdy się nie poddawać - ale to dotyczy wszystkiego co dla nas ważne w życiu.

Teraz jedna z bardziej nurtujących nas kwestii - czy Konami powiedziało Ci cokolwiek o przyszłych grach z serii "Metal Gear" ?

- tak jak mówiłem - nie rozmawiałem z Konami. Widziałem zdjęcia z "MGS Integral", które niedługo wyjdzie. W ogóle, zrobienie takiej gry zajmuje kupę czasu i jestem pewien, że będzie sequel. Mam nadzieję, że znowu zaproszą mnie do współpracy, ale na pewno nie skontaktują się dopóki nie będą mnie potrzebowali. I podejrzewam, że trochę to potrwa. Jeśli nawet już teraz coś mają na tapecie, nagrywanie głosów będzie tego ostatnim rozdziałem. Aktorzy zawsze dowiadują się ostatni.

Dziękujemy Ci bardzo za poświęcony czas, wszystkiego najlepszego w przyszłości.

(David głosem Snake'a): Thank you guys. Next time I go after Metal Gear, I want you all there by my side.

David Hayter "Solid Snake"

#ps3 #konsole #psx #ps2 #playstation #playstation3 #mgs
Liquid_Snake - Wywiad z Davidem Hayaterem AKA Solid Snake ;) (stary ale ciekawy wywia...

źródło: comment_0PclGvkWLOcFrBj6QDgyVy3pTWJTuocu.jpg

Pobierz