Wpis z mikrobloga

Potwierdźcie mi, bo się gubię - nie ma przeszkody dla silnika 2T i gaźnika żeby pracował z całkowicie zdjętym filtrem powietrza?
Przywracam pewnego złoma do życia i przy okazji poznaję budowę 2T, na ten moment rozkładam gaźnik na części pierwsze ale może czegoś nie wiem i obudowa filtra z gąbką w środku jest niezbędna aby to paliło...

#motocykle
  • 14
tak samo wydech też nie jest niezbędny do działania silnika.


@mpetrumnigrum: Jak chcesz dobrze wyregulować gaźnik w 2T bez wydechu skoro tam rozpędzone spaliny zaciągają mieszankę paliwowo-powietrzną, no chyba że się mylę to przepraszam nie jestem ekspertem ale tak mi sie wydawało.
@mpetrumnigrum: Jak chcesz dobrze wyregulować gaźnik w 2T bez wydechu skoro tam rozpędzone spaliny zaciągają mieszankę paliwowo-powietrzną, no chyba że się mylę to przepraszam nie jestem ekspertem ale tak mi sie wydawało


@negtner: nie czytasz ze zrozumieniem. Mowa była o uruchomieniu silnika a nie o jeździe. W dodatku tak mylisz się w żaden wydech 2t nie wyciaga spalin a w tych nowszych wręcz część spalin cofają do cylindra aby lepiej
Bez wydechu 2t moze i bedzie pracowalo, ale daleko to bedzie od prawidlowej pracy


@mariusz-florek: zgadza się do 3 tys obr będzie normalnie pracowało. Natomiast pytanie brzmiało czy da się silnik odpalić bez filtra i kolega dodał jeszcze że nie idzie bez wydechu. No to idzie ale nie da się tym jeździć.
@kipowrot: @negtner @mpetrumnigrum @mariusz-florek

Koledzy eksperci, to poradźcie - wyczyściłem cały gaźnik solidnie. Złożyłem. Wcześniejsze próby to paliwo pod świecę (odpalił) oraz samostart w gaźnik (odpalił). Kręcę i znów nie odpalał, tak samo nie brał w ogóle paliwa; z ciekawości sprawdziłem czy ma w ogóle podciśnienie przytykając dłoń do dolotu gaźnika i jak odpalił od razu to szok. Po puszczeniu ręki normalnie działał dalej (za długo nie testowałem z racji hałasu
aso824 - @kipowrot: @negtner @mpetrumnigrum @mariusz-florek 

Koledzy eksperci, to po...

źródło: gaznik-mikuni-tmx-30-suwak-plaski_40070000

Pobierz
@aso824: podcięcie jest od strony filtru powietrza. To raczej nie jest gaźnik podciśnieniowy.
Ewidentnie nie podaje paliwa na ssaniu. Sprawdź przepustowość kanału od ssania i jego dyszę, oraz oring złożony na tłoczku.
Następnie sprawdź w jakim położeniu są śruby od ustawienia paliwa (nie minimalnych obrotów tylko paliwa).
@mpetrumnigrum: wiszę Ci piwo jak się kiedyś spotkamy. Przepustowość kanału była ok bo rozebrałem cały gaźnik i w myjce poleżał, ale... z lenistwa przy podłączaniu nie wkręciłem linki z tym tłoczkiem do gaźnika - założyłem że wtedy wpadnie pełne ssanie i że odpali. Ale dałeś mi do myślenia, i zajarzyłem że w ten sposób nie dałem pełnego ssania tylko rozszczelniłem układ. Wkręciłem, pogmerałem wajchą żeby się dało otworzyć na full (bo
@aso824: no to się cieszę że sprzęt działa.
Swoją drogą nie wkręciłeś tłoczka od ssania i dziwiłeś się że nie odpala na zimnym...
Przecież w gaźniku działają podciśnienia.
Na przyszłość najpierw ustawiaj daną rzecz do fabrycznych ustawień w 100% a potem szukaj problemu.
Powodzenia.
@mpetrumnigrum: dzięki. Wiesz, założyłem że "aa, jest ciepło, ssanie niepotrzebne będzie" i nie wkręciłem - nie podumałem że zostawiłem dziurę ( ͡° ͜ʖ ͡°) I tu też ku mojemu zaskoczeniu, ten (czy wszystkie?) 2T na zimnym wymaga ssania, gdzie 4T przy tej temperaturze odpali bez. Ale no, teraz juz wiem. Wiem też że więcej 2T nie będę próbować naprawiać, nie mój świat.
dzięki. Wiesz, założyłem że "aa, jest ciepło, ssanie niepotrzebne będzie" i nie wkręciłem - nie podumałem że zostawiłem dziurę ( ͡° ͜ʖ ͡°) I tu też ku mojemu zaskoczeniu, ten (czy wszystkie?) 2T na zimnym wymaga ssania, gdzie 4T przy tej temperaturze odpali bez. Ale no, teraz juz wiem. Wiem też że więcej 2T nie będę próbować naprawiać, nie mój świat.


@aso824: nie ma różnicy czy gaźnik