Wpis z mikrobloga

Próbuję sobie odnowić balkon, stara farba już odchodzi od tynku.
No i metalową szpachelką pozbyłem się ile dałem rady starej farby, ale jak widać na foto bardzo duzo jej jeszcze się trzyma. I teraz nie wiem co dalej robić.
Zjechać ile się da starej farby, umyć powierzchnię, nałożyć gruntownik (w tym też na starą farbę) i potem normalnie malować? Czy może malować bez gruntownika?
Wolałbym uniknąć siłowego zdzierania farby razem z tynkiem do cegły, by ponownego go nakładać, wyrównywać itp.
Mirki budowlańcy jakie pomysły? Jestem totalnym amatorem w tym temacie i chciałbym to załatwić po lini najmniejszego oporu. Proszę o instrukcje jak dla dziecka xD
#remontujzwykopem #remont
kaczoor - Próbuję sobie odnowić balkon, stara farba już odchodzi od tynku.
No i metal...

źródło: temp_file31246463609444968

Pobierz
  • 14
@kaczoor: widać tam cholerne spękania tynku więc ja bym to zrobił tak. Zerwał co luźne, przesmarował ściany tynkolitem i położył siatkę elewacyjną na klej. Potem bym dał drugą warstwę kleju, zatarł pacą gąbkową, zagruntował i pomalował. Wtedy by było git
@Smarek37 cholerka, brzmi jak duzo roboty () a gbym to tylko pomalował, to by była bardzo źle i się rozpadnie po roku? Chciałem tylko odświeżyć wygląd, a nie całą konstrukcję
@kaczoor: jak dobrze przygotujesz podłoże to przeżyje, ale pęknięcia i tak wyjdą momentalnie. Jak nie chcesz się ostro bawić to tak jak pisałem na początku zerwij luźne, przeleć tynkolitem i maluj bezpośrednio na tynkolit. Tynkolit da ci dobrą przyczepność dla farby
@kaczoor: no możesz, skoro chcesz tylko lajtowo to odświeżyć. Dlatego proponuję ci ten drobnoziarnisty grunt szczepny jako podkład, który poskleja ci to trochę i da przyczepność pod farbę. A zerwij tylko to co naprawdę luźno trzyma.
@kaczoor: jest dobrze.

1. Papier ścierny, 40-60, przetrzeć ile da radę, jeszcze trochę powinno zejść.