Prawdopodobnie dałem się oszukać na booking.com. Otrzymałem linka rzekomo od hotelu do płatności kartą. W przeciwnym razie rezerwacja miała zostać anulowana. Zapłaciłem kartą wirtualną revolut. Transakcja ma status "przetwarzanie". Kartę zablokowałem, natomiast pieniądze zostały już ściągnięte z konta. Czy jest jakiś sposób, żeby anulować transakcję w tym statusie? Zdaniem konsultanta Revolut będzie można zażądać chargeback, ale dopiero gdy płatność zostanie przetworzona. A wtedy pewnie już pieniędzy nie odzyskam :( #oszukujo #oszustwo #revolut #booking
@Voltix: dziękuję za odpowiedź. Natomiast z tego wynika, że faktycznie transakcja musi zostać przetworzona i dopiero wtedy można przesłać formularz obciążenia zwrotnego. Czyli w tym momencie naprawdę nie mogę nic z tym zrobić?
@sberatel: jasne, natomiast link wyglądał wiarygodnie: https://booking.confirmed-visit.cloura/p/status. Ponadto faktycznie mijał termin płatności za hotel, więc uznałem, że rezerwacja może rzeczywiście zostać anulowana po nieopłaceniu na czas. Zorientowałem się chwilę po opłaceniu, że coś jest nie tak :(
@Aspir: Hajs powinieneś odzyskać z procedury chargeback - ale pewnie trochę to potrwa.
Mocno zastanów się jednak skąd scamerzy wiedzieli, że brałeś hotel z bookingu. Wyciek mógł być tylko z 3 stron: - booking (mało prawdopodobne) - twoja skrzynka pocztowa (najbardziej prawdopodobne) - hotel który otrzymał twoje zamówienie z bookingu (prawdopodobne)
Pozmieniaj hasła wszędzie gdzie się da, bo nie wygląda to dobrze....
Kolejnym aspektem jest, że nie ma domeny TLD .cloura,
@gchmurka: Dziękuję Ci bardzo za odpowiedź. Rzeczywiście link z telefonu nie działa. Na komputerze jednak strona wygląda naprawdę jak booking. Dodatkowo zgadza się hotel, cena, terminy. Dodaję wiadomość, którą dostałem rzekomo od hotelu
@Aspir: Jak w tej samej sieci WIFI telefon nie otwiera strony to tylko komp "skażony" albo już posprzątali na domowym routerze, reinstaluj system na kompie i wgraj oryginalny firmware ze strony producenta na router, KONIECZNIE zmieniaj hasła (polecam od razu odpalić sobie managera haseł (nawet tego przeglądarkowego z opcją trzymania w chmurze aby na różnych urządzeniach mieć do nich dostęp) i wszędzie jakieś generowane inne - skoro i tak czeka cię
@gchmurka: BTW: TERAZ widzę w screenach, że to jednak domena .cloud (a takie istnieją i pewnie już została wyłączona/zablokowana). W wiadomości podałeś że chodzi o .cloura Więc raczej tylko skrzynkę pocztową masz na podglądzie u "hakiera".....
skoro robi rezerwację przez booking to ewentualne płatności są przez booking obsługiwane a nie zewnętrzne systemy płatności.
@sberatel: nie koniecznie, czasami sa rezerwacje przez booking ale pieniadze nie sa ogarniane przez booking. choc wtedy zwykle to sie dzieje w POS na miejscu
@gchmurka: Dziękuję za konkretne opisanie jakie dalsze kroki powinienem podjąć. Jestem dzięki Tobie nieco spokojniejszy, bo strasznie zestresowała mnie ta sytuacja. Mam nadzieję, że ostatecznie uda się odzyskać pieniądze i nic poważniejszego się nie wydarzy. Założę konto w BIK i w e-sądzie (nie wiedziałem wcześniej o takiej możliwości), żeby się zabezpieczyć. Dziękuję raz jeszcze Tobie i wszystkim osobom, które wypowiedziały się w tym wątku i starały się mi pomóc w tej
@Aspir: Misiek to błąd bookinga którego hindusy z ich it nie potrafią ogarnąć od lat, zgłoś do ich customer supportu, niestety kasę oczywiście oddają do 14 dni roboczych. Z tego co wiem to właśnie głownie z kartami revoluta takie jaja są, ale nie wiem czemu bo ich support to dno.
- hotel który otrzymał twoje zamówienie z bookingu (prawdopodobne)
@gchmurka: wiesz w ogole jak wyglada obsluga bookinga od strony hotelu czy tak strzelasz na oslep xD? hotel nie otrzymuje zadnego zamowienia od bookinga to raz, dwa ich externet jest ich i na nim sie operuje ew laczy sie go z oprogramowaniem hotelowym i robia to zewnetrzne firmy ze wspolpracy z bookingiem, nastraszyles opa konkretnie a ten blad jest znany od lat
@nairoht: i co booking wysyła linka do płatności z przejściem na stronę: booking.confirmed-visit.cloud
Która za kilka godzin przestaje działać? No weź, w nigerysjkich ksieciow też wierzysz?
I tak obiekt czy to przez setki pośredników, czy bezposrednio od bookingu jeśli się w to bawi (jakies mniejsze apartamenty) koniec końców dostaje imię, nazwisko, datę pobytu i maila rezydenta, czasem nawet numer telefonu. Często ci pośrednicy to małe lokalne biura turystyczne (2 panie) które
#oszukujo #oszustwo #revolut #booking
https://help.revolut.com/pl-PL/help/card-payments-withdrawals/refunds/how-can-i-submit-chargeback/
Mocno zastanów się jednak skąd scamerzy wiedzieli, że brałeś hotel z bookingu. Wyciek mógł być tylko z 3 stron:
- booking (mało prawdopodobne)
- twoja skrzynka pocztowa (najbardziej prawdopodobne)
- hotel który otrzymał twoje zamówienie z bookingu (prawdopodobne)
Pozmieniaj hasła wszędzie gdzie się da, bo nie wygląda to dobrze....
Kolejnym aspektem jest, że nie ma domeny TLD .cloura,
TERAZ widzę w screenach, że to jednak domena .cloud (a takie istnieją i pewnie już została wyłączona/zablokowana). W wiadomości podałeś że chodzi o .cloura
Więc raczej tylko skrzynkę pocztową masz na podglądzie u "hakiera".....
@sberatel: nie koniecznie, czasami sa rezerwacje przez booking ale pieniadze nie sa ogarniane przez booking. choc wtedy zwykle to sie dzieje w POS na miejscu
Dziękuję raz jeszcze Tobie i wszystkim osobom, które wypowiedziały się w tym wątku i starały się mi pomóc w tej
@gchmurka: wiesz w ogole jak wyglada obsluga bookinga od strony hotelu czy tak strzelasz na oslep xD? hotel nie otrzymuje zadnego zamowienia od bookinga to raz, dwa ich externet jest ich i na nim sie operuje ew laczy sie go z oprogramowaniem hotelowym i robia to zewnetrzne firmy ze wspolpracy z bookingiem, nastraszyles opa konkretnie a ten blad jest znany od lat
mysle ze kolega chmurka lekko za bardzo cie nastraszyl no ale pogooglowac problem rowniez mogles
booking.confirmed-visit.cloud
Która za kilka godzin przestaje działać?
No weź, w nigerysjkich ksieciow też wierzysz?
I tak obiekt czy to przez setki pośredników, czy bezposrednio od bookingu jeśli się w to bawi (jakies mniejsze apartamenty) koniec końców dostaje imię, nazwisko, datę pobytu i maila rezydenta, czasem nawet numer telefonu. Często ci pośrednicy to małe lokalne biura turystyczne (2 panie) które