Wpis z mikrobloga

✨️ Obserwuj #mirkoanonim
Cześć, mam pytanie do osób będących na umowach b2b, planuję przejść na taką formę zatrudnienia wraz z początkiem roku 2024, zastanawiam się nad wyborem formy opodatkowania - w grę wchodzi skala albo ryczałt 15%, próbuję sobie określić, co będzie dla mnie bardziej korzystne podatkowo - dla uproszczenia obliczeń załóżmy, że na fakturze będę miał 10k netto i planuję wziąć w leasing auto, które będzie mieć wartość 123k brutto - wiem, że w przypadku leasingu odliczam sobie 50% VAT od wpłaty, rat i kwoty wykupu, a oprócz tego przy użytku mieszanym mogę wrzucić w koszty 100% wartości netto wpłaty inicjalnej, rat i kwoty wykupu + pozostałe 50% VAT. Czy może mi ktoś podpowiedzieć co w sytuacji, gdy np. wpłatę inicjalną ustalę na poziomie 25%, wtedy w koszty będę mógł zaliczyć 25k netto + 2875 zł VAT i w tej sytuacji istotnie przekroczę swoje przychody netto w danym miesiącu i tu moje pytanie - czy wtedy podstawa opodatkowania spada mi do 0 i pozostałą część kosztów mogę rozliczyć w kolejnych miesiącach, czy koszty uwzględniam do wysokości przychodów netto a wszystko co ponad tę wartość wrzucę w KUPy mi z punktu widzenia korzyści podatkowych "przepada"? #b2b #podatki #leasing



· Akcje: Odpowiedz anonimowo · Więcej szczegółów
· Zaakceptował: razzor91
· Autor wpisu pozostał anonimowy dzięki Mirko Anonim

  • 4
@mirko_anonim: możesz pomniejszyć zaliczkę na podatek w kolejnych miesiącach. W pierwszym roku przy dużej wpłacie pewnie będzie Ci się opłacała skala. W kolejnych, zależnie od wysokości raty i ew. innych kosztów, najprawdopodobniej korzystnie będzie jednak przejść na ryczałt.

EDIT: jeśli nie rozliczysz tego w kolejnych miesiącach to i tak Ci to wyjdzie w rozliczeniu rocznym, nic nie przepadnie