Wpis z mikrobloga

Planuję kupić auto za ok. 180k, jestem na ryczałcie 12% #programista15k +, VATowiec. W teorii mógłbym kupić auto za gotówkę, ale planuję również zakup nieruchomości i nie chciałbym się wystrzelać ze wszystkiego. Przeczytałem kilka wątków tutaj i zdania są podzielone między:

- wziąć leasing normalnie i odliczać VAT (potem się martwić co zrobić w kwestii ewentualnej sprzedaży).
- wziąć auto w kredycie konsumenckim z wpłatą własną na osobę fizyczną - powiedzmy 100k kredytu, wpłata 80k (z tego co rozumiem w tej konfiguracji nadal jestem w stanie odliczać 50% VAT z wydatków na auto)
- kupić za gotówkę tańsze

Ja wiem, że szczególnie ostatni punkt to personalna preferencja, ale takie głosy oczywiście się pojawiają dlatego dopisałem. Moje pytanie do was, jak to najlepiej zrobić?

#leasing #b2b #jdg #samochody #programista15k
  • 20
Ja wiem, że szczególnie ostatni punkt to personalna preferencja, ale takie głosy oczywiście się pojawiają dlatego dopisałem. Moje pytanie do was, jak to najlepiej zrobić?


@whoru: zrobić excela i policzyć. Czy odliczanie połowy VATu jest dla Ciebie opłacalne. Może bardziej opłacalne będzie przejście na skalę na rok, kiedy będzie robił wysoką wpłatę własną w leasingu? Nie wiem jakie masz dochody, nie wiadomo ile płacisz VATu :)
Kolejna niewidoma: ile chcesz tym
  • 0
@Anakee: jak najdłużej chciałbym jeździć. Nie opłaca mi się przechodzić ani na skalę, ani na liniówkę, już to liczyłem. Poniekąd odpowiadając na twoje pytanie: dochody mam takie, że jedyną słuszną formą opodatkowania jest ryczałt 12% z uwagi na praktycznie zerowe koszty prowadzenia działalności. Żeby przejście na liniówkę mi się opłacało musiałbym wziąć w leasing BMW M3.