Wpis z mikrobloga

TL;DR pomoc klienta na samsung.pl to ogromny żart, a praktyki firmy są dalekie od tego by można ją nazwać marką premium.

Może nie jest to jakaś ogromna afera ale zwykłe wypunktowanie jak dramatycznie działa samsung.pl w Polsce. Nieśmiało tylko przypominam, że jest to rynek dość znaczący dla samsunga, z udziałem 22-24% w smartphonach i jest to największy udział, nieznacznie wyższy od appla który ma kilka procent mniej. Ogólnie mam sporo produktów samsunga, telefon, słuchawki i smartwatch. Chciałem sobie kupić tablet do notatek.
W weekend od 30 czerwca do 2 lipca była naprawdę dobra promocja na tablet galaxy tab s8 połączony ze słuchawkami galaxy buds 2 pro za kwotę 3000 zł. Osiągnięcie takiej ceny było możliwe przy połączeniu dwóch promocji oraz trzech kodów - wszystko to działa wspólnie, nawet sklep atakuje nas komunikatami "obniż jeszcze bardziej cenę końcową z kodem 3% od ceny finalnej" i różne takie głupoty. Ogólnie dwie główne promocje czyli zniżka 100 zł za wydane 1000 zł oraz galaxy buds 2 pro powinny się łączyć.

Najpierw informacje z czatu dostałem, że promocja nie działa bo galaxy buds 2 pro skończyły się. Trochę mnie to zastanawiało bo ta sama promocja działała nadal w każdym innym elektromarkecie. Taką informację uzyskałem:

"GlobalePromoterSEPOL 60a3a974b87ca14938f91e65
Fri, 30 Jun 2023 18:16:15 UTC
Rzeczywiście. Pula nagród najprawdopodobniej wyczerpała się."

Oprócz tego, że promocja na słuchawki nie działała, to nie działały też kody:

"GlobalePromoterSEPOL 60a3a974b87ca14938f91e65
Fri, 30 Jun 2023 19:16:58 UTC
Rzeczywiście, na inne produkty kody działają. Na ten tablet nie. W tym przypadku niezbędna jest reklamacja."

W tym momencie zgłosiłem reklamacje przez formularz na stronie samsunga zgodnie z zaleceniami. Reklamacja ta została po weekendzie rozszerzona, bo dziwnym trafem okazało się, że promocja na słuchawki galaxy buds 2 pro znowu zaczęła działać, od razu po tym jak wygasła promocja 100 zł rabatu za wydane 1000 złotych. Konsultant na czacie napisał mi, że pula się nie wykończyła ale promocja po prostu nie działała z przyczyn technicznych, a poprzednia informacja konsultanta jakoby pula miała się wyczerpać nie była niezgodna z prawdą, gdyż konsultant zaznaczył, że "Pula nagród najprawdopodobniej wyczerpała się", co nie oznacza, że się wyczerpała. Użycie sformułowania prawdopodobnie to przecież nie twierdzenie, czyż nie?

Podczas rozmowy z konsultantem dowiedziałem się, że:
GlobalePromoterSEPOL 60a3a974b87ca14938f91e65
Tue, 04 Jul 2023 08:17:49 UTC
Panie M., absolutnie nie, tutaj wszystko rozbija się o błąd promocji, który zostanie wyjaśniony, po prostu myślę, że warto sprostować kwestie dotyczące potencjalnego wprowadzenia w błąd; myślę, że lepiej przekazać kompleksowe informacje dotyczące możliwych przyczyn problemu, czyż nie? Poza tym, nikt przecież nie stwierdził, iż to Pana wina.

Po tym dałem już konsultantom spokój, wszakże nie byli w stanie nic zrobić mimo ewidentnego błędu promocji. Co tydzień jedynie pytałem na czacie jak wygląda kwestia rozwiązania tej sprawy bo śpieszy mi się z zakupem urządzenia i nie chciałbym zbyt długo czekać. Niestety konsultanci na czacie to największa porażka, nie da się dowiedzieć zupełnie niczego.
Nieznacznie lepiej jest jeżeli chodzi o połączenie telefoniczne aczkolwiek też niewiele. Tam zostałem wprowadzony w błąd (o czym później), że Samsung ma 30 dni na ustosunkowanie się. Po tej informacji poczekałem kolejne 2 tygodnie. Wszak skoro tak jest no to nic nie da się z tym zrobić. Dzisiaj już jesteśmy po terminie więc ponownie skontaktowałem się z Samsungiem – jak łatwo się domyśleć informacji pisemnej, zwrotnej do dziś nie mam.

Odpowiedź telefoniczną jaką uzyskałem jest taka, że reklamacje już jest poniekąd rozpatrzona, co prawda ja informacji nie mam, ale dział reklamacyjny wdrożył procedurę wygenerowania specjalnego kodu obniżającego cenę produktu do ceny jaka powinna być możliwa podczas uzyskania promocji. Na rozpatrzenie tej reklamacji Samsung potrzebował 31 dni – ponad miesiąca. Chociaż nie wiadomo ile będzie finalnie potrzebował bo ja dalej kodu nie mam, a tylko informację że kod zostanie wygenerowany. W międzyczasie zdążyły wyjść nowe tablety Galaxy Tab S9. Ponadto w międzyczasie doszło do wyczerpania się puli tabletów Galaxy Tab S8, które ponownie wróciły do sklepu, pewnie po zwrotach :D.
Jednocześnie przeglądałem sobie regulaminy promocji Samsunga i jak byk we wszystkich jest napisane:
Regulamin promocji „Galaxy Tab S8 Family oraz S7 FE z Galaxy Buds2 Pro za 1 zł” - §3 ust. 5:
„Złożone reklamacje rozpatrywane będą maksymalnie w terminie 14 Dni Roboczych od daty otrzymania reklamacji. Zainteresowani zostaną powiadomieni o sposobie rozpatrzenia reklamacji w odpowiadającej formie, w jakiej została złożona reklamacja, niezwłocznie po jej rozpatrzeniu.”
Szczerze mówiąc zastanawiam się czy nie zgłosić tego do UOKiKu. Pewnie będę zmieniał markę bo dla mnie jednak marka premium to nie tylko dobre i drogie produkty, ale też odpowiednia pomoc dla klienta, zarówno gwarancyjna, techniczna jak i sprzedażowa. Samsung niestety na tym polu to dno. Informacja dla wszystkich, którzy się zastanawiają czy warto wchodzić w te produkty i w nie inwestować.
Aha rozmowę z konsultantem mam nagraną. Ogólnie przeprosił mnie, że nie został dotrzymany termin regulaminowy, ale on nie jest w stanie nic z tym zrobić. No cóż, tak wyszło.
Oczywiście cena finalna pomimo miesiąca oczekiwania będzie taka według zapewnień konsultanta jaką bym uzyskał w promocji. To, że miesiąc musiałem czekać na możliwość zakupu tabletu dla samsunga niewiele znaczy. Mimo że zarówno zamówienie jak i reklamacje była dokonywana z konta na którym zarejestrowane są sprzęty samsunga o wartości około 10k zł. Róbcie tak dalej @Samsunga_Polska :D.

#samsung #afera #iphone #telefony #tablet #smartfon
@Samsung_Polska
  • 4
@120_Dni_Sodomy: wiem ale zawsze takie praktyki należy piętnować. Nie mam tutaj zamiaru robić ogromnej afery i nie wiadomo czego, ale myślę że jak ktoś stoi przed wyborem smartfona albo innego urządzenia to może go zaciekawić która firma tnie mocno w ....
@TwistedFate: Wiem. Niestety rzadko zdarza się tak zeby serwisy były uczciwe i po prostu wymieniły dany komponent który kosztuję tak naprawdę grosze bo różne przypadki sie zdarzają ale tak tez są skonstruowane regulaminy reklamacji ze po prostu czasem można usiąść i napisać post na Wykopie. ( ͡° ʖ̯ ͡°)