Wpis z mikrobloga

Dopiero w tym miesiącu się dowiedziałem jak działa wentylator w samochodzie xd

ma zasadzie że idzie pełna moc na wentylator cały czas, ale rezystor ją pochłania do żądanego poziomu i promieniuje w postaci ciepła. Innymi słowy bieg dmuchawy nie ma wpływu na pobór prądu i na 1 rezystor najbardziej dostaje po tyłku bo najbardziej się nagrzewa. Myślałem że to jest bardziej zaawansowane technologicznie... i obciążenie jest zależne od biegu wentylatora.
A nie po prostu wstawione coś co ma zabrać część prądu i się grzać.. jakby zwierzęta jakieś to wymyśliły.

Tak samo te wszystkie ledy do wnętrza jakieś w5w, c5w itd. to też bez sensu jest, tam aby nie waliło błędami jest też opornik jakiś co się grzeje po prostu, aby wyrównać do napięcia na tradycyjnej żarówce. wtedy komp błędu nie widzi. aby to miało sens to muszą być ledy takie co nie mają tego. Wtedy np mniej rozładujemy akumulator jak się świecą bez zapłonu, a nie rzadko drzwi godzine otwarte itp. Ostatnio z ciekawości tą czerwoną lampkę w drzwiach sobie wyjąłem to parzyła dosłownie cała ta obudowa. Dopiero po pół godziny jak nie lepiej zgasła.

#motoryzacja #elektronika
  • 4
, ale rezystor ją pochłania do żądanego poziomu i promieniuje w postaci ciepła.


@Maksymilian_Gaigerfrost: no nie do końca, rezystor ogranicza prąd płynący przez silnik. Ale to też już niezbyt aktualne, może jeszcze japończyki mają, ale normalne auta mają dmuchawę sterowaną PWM, a pewnie droższe mają 3 fazową sterowaną falownikiem.

Tak samo te wszystkie ledy do wnętrza jakieś w5w


@Maksymilian_Gaigerfrost: ale i tak zwykle mają niższą moc niż taka sama żarówka.
A nie po prostu wstawione coś co ma zabrać część prądu i się grzać.. jakby zwierzęta jakieś to wymyśliły.


@Maksymilian_Gaigerfrost: powiem ci więcej, dopiero auta elektryczne wymusiły ogarnięcie w autach pomp ciepła przez to jak w klasycznych autach te rozwiązania były prądożerne XD