Wpis z mikrobloga

Mirki z tagu #rower doradzcie mi proszę co zrobić ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Pacjent (picrel) to elegancki rower trekkingowy, bike manufaktur, na kołach 700x40, z przerzutką planetarną Nexus 8, bez torpedo, z błotnikami i bagażnikiem, dynamem w piaście. Super rower, którego używam głównie do miasta, ale czasami robię na nim dłuższe wypady 50-100km.
Jeżdżę nim w deszcz, śnieg i zostawiam go w różnych miejscach poza chatą, sprawdza mi się co najmniej przyzwoicie, a przy tym jest w zasadzie bezobsługowy i bezawaryjny.
Tylko kawał ciężkiego kloca z niego, waży około 16kg i na prostej, na 8 biegu, przy kadencji 75/min rozpędzam go do maksymalnie 30-32km/h.
Chciałbym jednak pojeździć trochę szybciej i wydajniej, mógłbym trochę w ten rower zainwestować.
Na pierwszy rzut oka wymieniłbym stary, wysłużony, sprężynowy amortyzator na sztywny widelec i sztyce podsiodlowa z amortyzowanej na sztywną.
Co mógłbym jeszcze zrobić, żeby go przyspieszyć i ile realnie mógłbym zyskać na tym vmax?
Warto w ogóle się w to bawić czy pójść w zupełnie coś innego? Niedaleko mnie jest fajna używka Merida Cyclocross 100, która mogłaby mi się też sprawdzić.
Doradzcie plox ( ͡° ͜ʖ ͡°)
traktorowiechardkorowiec - Mirki z tagu #rower doradzcie mi proszę co zrobić ( ͡° ͜ʖ ...

źródło: IMG_20200709_171149

Pobierz
  • 9
waga roweru nie ma aż takiego znaczenia, więcej ćwicz, to będziesz jeździł szybciej

@klefonafide: o.O serio? 16kg to jest w opór ciężkie bydle. potrzeba do rozpędzenia i utrzymania prędkości o wiele więcej energii. Im lżejszy rower tym łatwiej się jedzie.

waży około 16kg

@traktorowiechardkorowiec: dużo, to bardzo duża waga.

przy kadencji 75/min rozpędzam go do maksymalnie 30-32km/h

@traktorowiechardkorowiec: kadencja powinna być wyższa, nią można dużo nadrobić, można nawet osiągnąć
utrzymania prędkości o wiele więcej energii


@jagodowy_krol: o ile do rozpędzenia potrzeba więcej energii, to do utrzymania prędkości już nie. 1 ZDN - masz ruch jednostajny, w zwrocie przeciwnym do jazdy działają opory powietrza i opory toczenia, które, można założyć, są identyczne dla rowerów o różnych masach, więc siła, która pcha rower przy danej prędkości również będzie taka sama dla obu rowerów.
@klefonafide: ależ byczku, pełna zgoda, tyle że OP pyta o to, czy jest sens ładować hajs w ten rower. Przechodziłem dokładnie przez to samo i wiem że absolutnie nie warto, bo z Trabanta nie zrobisz Maserati.

@traktorowiechardkorowiec w podobnym do Twojego rowerze wymieniałem manetkę do Nexusa, siodło, kierownicę, całe przednie koło, bo miało zintegrowane z piastą hamulec oraz dynamo do oświetlenia Clerion, a i sama obręcz była bardzo ciężka. Juz jest