Wpis z mikrobloga

2016 marzec otwieram konto w PKO BP - ROR + rachunek oszczędnościowy plus
Jakoś w 2017/2018 zamykam konto (oh boy, i was so naive)
W 2019 traci ważność dowód osobisty (będzie ważne później)
Pewien piątek w 2023 a ja dostaje maila z pkobp jakieś marketingowe. Nie ma w nich na dole żeby się usunąć z listy więc piszę na czat: miałem konto a dalej dostaje maile pomimo zamknięcia. Dostaje info że mogę zgłosić reklamację w ipko. Spoko próbuje odzyskać hasło (że zdjęcia umowy mam numer klienta) - nie działa, trzeba dzwonić na infolinię. Dzwonię i się dowiaduje ze mam jeszcze konto oszczędnościowe otwarte (sic!) i żeby je zamknąć trzeba zmienić dane autoryzacyjne (używałem jakiegoś tokena co bank wyłączył w 2019 - najlepsze że tak dostawałem maile o wyłączeniu tego tokena XD) spoko niech robi dyspozycję i czekam na telefon. Dzwoni konsultant i seria pytań z dupy jak to w banku numer i seria dowodu, data wydania dowodu, nazwisko matki, adres zamieszkania i kto jest pełnomocnikiem do konta.
Jako że miałem pierwsza stronę z umowy to dowód to nie problem podałem z umowy (ten wygaśniety) adres zamieszkania też z umowy więc spoko. Pełnomocnik mnie zabił ale no myślę że jak i tak jedna będzie zła to powinno przejść ale jednak nie i sorry. Więc babka mówi że moge poprosić o ponowny request i za 3 razem jak będzie źle to tylko oddział.
Więc sobota - dzwonię o kolejny request (godzina 22, elo, bez kolejki na infolinię XD) babeczka spoko i super pomocna mówi że nie może mi tych rzeczy powiedzieć które są na umowie ale chyba coś się starała podpowiedzieć. Zrobiła drugi request powiedziała że trzyma kciuki a jak nie to żebym wbił do oddziału no i że to musiał być błąd bo mam tylko konto oszczędnościowe a nie ma głównego (no shit, sherlock)
Niedziela koło 11 dzwoni babka - ja już przygotowany. Wyciągnięte info z GOV p starym dowodzie, dane z umowy dalej na screen i to też pytania o adres zamieszkania, imię rodzica, walutę lokaty która mam i coś jeszcze. Nie jestem pewny lokaty no bo miałem mieć wszystko zamknięte a jednak nie jest wiec nie wiem czy mam czy nie mam lokaty ale strzelam że nie mam. Po czym info że jedna lub więcej odpowiedzi się nie zgadzają i mam zapylać do oddziału... Już wkurzony ale generalnie dobra #!$%@?. Pojadę w poniedziałek. Wyciągam papiery które mam w poszukiwaniu dyspozycji zamknięcia konta... ???? Ni #!$%@? nie ma. Ale znalazłem umowy obie i hasło pierwszego logowania do serwisu internetowego i telefonicznego.
No dobra co tam, spróbujmy - internetowy pomimo że pamiętam hasło, nie wbije bo nie ma tokena a mam podać jako 2-step weryfikacja. Ale telefoniczny nigdy się nie logowałem... ???? Więc dzwonię na telefoniczny podaje pierwsze hasło - przechodzi! Zajebiście to w domu. Na telefonicznym tylko 3 opcje, biorę sprawdzenie stanu konta - niemożliwe ze względu na brak tokena, proszę czekać na konsultanta. Ok... Ale dobra mówię babce że chce token nadać bo nie mam. Spoko tylko musimy zrobić weryfikacje.... Data urodzenia, czy za ostatnie 2 dni był przelew do ZUS, czy był przelew walutowy. Dziękuję, weryfikacja poprawna (WRESZCIE KURŁA!) tu widzę stary token którego już w banku nie ma od 2019, usunę go i przypisze SMS. Czy Pan potwierdza? Potwierdzam (w końcu od 3 dni próbuje!) proszę podać mi kod z SMS tylko się nie rozłączyć. Ok zmienione, do widzenia.

Zajebiście udało się więc instaluje IKO wbijam kody i widzę konto, klikam i dostaje screen że muszę otworzyć konto żeby z tego skorzystać... No #!$%@?! XDDD
Przeglądam opcje klikam zamknij rachunek:
Otwórz konto żeby skorzystać...
No #!$%@? x2!
Wbijam w dyspozycje, nowa, zamknij - jest, przechodzi! Sukces kurła. Jeszcze podać konto na które przeleją całe 0.00zł z obecnego rachunku i 30 dni i zamknięte. Tylko #!$%@?łem bo potwierdzenie wziąłem SMS zamiast mailem...

Teraz kolejna ciekawostka - zanim zamknąłem chciałem mieć pewność że wywaliłem zgody marketingowe więc poklikałem trochę i się okazało..
Że przez to że miałem to głupie konto "otwarte" to oni w 2020 kiedy rozpatrywali wniosek zaktualizowali mi dowód osobisty na nowy i dodatkowo adres zamieszkania i do korespondencji. Więc za każdym razem przy weryfikacji mi wywalało bo dane z umowy już były od dawna stare a ja nie miałem pojęcia że mają nowe... Także ten
  • 2