Wpis z mikrobloga

Pytanie do specjalistów z tagu #rower / #rowery Przeglądam właśnie oferte gianta i mam dwa rowery, które mnie interesują: Giant Toughroad SLR 2 i Giant Roam 0. Zastanawia mnie co tu się do cholery podziało, że Toughroad bez amortyzatora i z dużo gorszym osprzętem jest droższy od Roama - zrozumiałbym to gdyby Roam miał amortyzator sprężynowy, ale mamy fajnego amorka powietrznego, a Alivio i Deore XT to zupełnie inna bajka. Wychodzi na to że widelec karbonowy w Toughroad musi być droższy o ponad 2 tysiące złotych od powietrznego w Roamie żeby jakkolwiek ta cena miała sens, a nie wydaje mi się żeby to było możliwe, czyli chodzi tu jedynie o marketing firmy #giant ?
Makowiecky - Pytanie do specjalistów z tagu #rower / #rowery Przeglądam właśnie ofert...

źródło: imgonline-com-ua-twotoone-tW00xQvTkpKtpFK

Pobierz
  • 4
@Makowiecky: karbonowy widelec już masz, wystarczy dołożyć baranka i masz prawie gravela a jak wiadomo gravela jest droższy bo lepszy () , cóż Gianta też popeirdolilo, nic trzeba się przyzwyczajać, adaptować, myślę o kursie na spawacza aluminium i podrabiania podstawowych rowerów np. Treka, oddzwonię jak już będę milionerem heh.
@Makowiecky: Ja się w zeszłym sezonie akurat przesiadłem z Roam na. Toughroad ( ͡° ͜ʖ ͡°), więc tak:
- porównaj wagę, tough jest lżejszy i nawet z tym samym osprzętem (tu i tu miałem bagażnik na tył, plus tough model z bagażnikiem na widelcu), tough jest dalej lżejszy
- inna geometria, tough jest lepiej wyważony, i nawet z obciążeniem możesz go chwycić i unieść jedną ręką
-
@demonsthere dzięki za odpowiedź, a jak jeździ Ci się na tym osprzęcie? To mnie najbardziej odpycha w toughroad, te przerzutki występują w rowerach za 2-3 tysiące, a nie 6.

Co do wagi, to że specyfikacji wychodzi na to że toughroad jest tylko 900 gram lżejszy.
@Makowiecky: Co do wagi, tak, ja piszę o modelu https://www.giant-bicycles.com/pl/toughroad-slr-1 i porównuje go z bagażnikami vs mój stary Roam z bagażnikami, około kilograma bazowej różnicy jest.
Jeśli chodzi o jazdę to główną zaletą toughroada jest to że bardzo dobrze sprawdza się na kamiennych drogach, piasku czy nierównych leśnych traktach. Za to dużo traci na asfalcie, ponieważ tracisz dużo energii przez o wiele większe opory szerszych opon. Ja go traktuje jako gravel