Wpis z mikrobloga

Idąc Twoim tokiem rozumowania


@oMatej: ale to nie jest mój tok rozumowania. Moje zdanie na ten temat jest w tej materii nieistotne. To jest wprost wytyczna dyrektywy omnibus.

Po co robić przeceny na Black Friday, skoro przez następny miesiąc nikt nic nie kupi bo zapłaci "50% więcej"?


@oMatej: informacji o "najniższej cenie z 30 dni" nie trzeba wcale podawać. To po pierwsze i najmocniej mylony temat w kwestii omnibusa, ale
Zamiast utrudnić oszustwa sklepom podnoszącym ceny, sprawiłbyś, że sklepy robiące faktyczne promocje byłyby za to karane.


@oMatej: i jeszcze jedna kwestia, omnibus dotyczy tylko i wyłącznie cen podstawowych i manipulowania nimi (podwyższania) przed okresem wyprzedaży, w której nanoszone są "ceny promocyjne". Nie dotyczy w zasadzie w ogóle (z drobnymi wyjątkami) akcji promocyjnych typu kupony rabatowe, które dają klientom rabat procentowy do ceny bazowej. Nie wiem czy chce mi się to tłumaczyć
ale to nie jest mój tok rozumowania. Moje zdanie na ten temat jest w tej materii nieistotne. To jest wprost wytyczna dyrektywy omnibus.


@MichasQGP wytyczną dyrektywy Omnibus jest: "Any announcement of a price reduction shall indicate the prior price applied by the trader for a determined period of time prior to the application of the price reduction.".

To natomiast jest spełnione samą informacją o poprzedniej cenie.

Po drugie, po BlackFriday, zakładam że
@MichasQGP w samym tylko listopadzie są Singles Day, Black Friday, Cyber Monday, jeśli chodzi o "promocyjne dni". Więc teraz sklepy miałyby do wyboru: przeceniać różne artykuły, albo stosować co najmniej tą samą przecenę co w poprzedniej promocji. W innym wypadku musiałyby wyświetlać informację "+X%", mimo że cena wciąż jest niższa niż ta, gdyby promocji nie było.


@oMatej: nie musiałby ;) i x-kom się już połapał w tym. Proszę bardzo - https://promocje.x-kom.pl/witaj-2023
@MichasQGP sklepy znajdą jakiś sposób na ciągłe "naciąganie" klientów? Pewnie tak. Czy "kody rabatowe" są tym sposobem? Ciężko mi powiedzieć.

Niemniej, w przypadku z Twojej pierwszej wiadomości, i tego, czego dotyczyły moje komentarze: napisanie "-X%" w stosunku do ceny bez promocji oraz informacja o najniższej cenie w ostatnich 30 dniach spełnia wymogi dyrektywy.
@MichasQGP to co robi xkom jest chyba niezgodne z tą dyrektywą: "Należy mieć także na uwadze, że nie każdy kod promocyjny wydany przez sprzedawcę spowoduje, że sprzedawca ten może zwolnić się z obowiązków wprowadzonych przez art. 6a. Jak wyjaśnia KE, przepis ten będzie miał bowiem nadal zastosowanie w przypadku tzw. rzekomej personalizacji, mianowicie jeśli okaże się, że obniżka, pomimo tego że jest przedstawiana jako spersonalizowana, w rzeczywistości oferowana jest ogółowi konsumentów."
https://www.parp.gov.pl/component/content/article/82715:dyrektywa-omnibus-obowiazek-informowania-o-cenach
napisanie "-X%" w stosunku do ceny bez promocji oraz informacja o najniższej cenie w ostatnich 30 dniach spełnia wymogi dyrektywy.


@oMatej: wg mnie i kilku prawników nie spełnia. Wg innych spełnia. Okaże się za pare tygodni/ miesięcy jak urząd się ogarnie i rozstrzygnie. Sama dyrektywa mówi tylko że cena obok promocyjnej powinna być tą najniższą z 30 dni. Dla niektórych oznacza to, że cena przekreślona powinna być tą ceną. Inni kombinują