Wpis z mikrobloga

Idąc Twoim tokiem rozumowania


@oMatej: ale to nie jest mój tok rozumowania. Moje zdanie na ten temat jest w tej materii nieistotne. To jest wprost wytyczna dyrektywy omnibus.

Po co robić przeceny na Black Friday, skoro przez następny miesiąc nikt nic nie kupi bo zapłaci "50% więcej"?


@oMatej: informacji o "najniższej cenie z 30 dni" nie trzeba wcale podawać. To po pierwsze i najmocniej mylony temat w kwestii omnibusa, ale
  • Odpowiedz
Zamiast utrudnić oszustwa sklepom podnoszącym ceny, sprawiłbyś, że sklepy robiące faktyczne promocje byłyby za to karane.


@oMatej: i jeszcze jedna kwestia, omnibus dotyczy tylko i wyłącznie cen podstawowych i manipulowania nimi (podwyższania) przed okresem wyprzedaży, w której nanoszone są "ceny promocyjne". Nie dotyczy w zasadzie w ogóle (z drobnymi wyjątkami) akcji promocyjnych typu kupony rabatowe, które dają klientom rabat procentowy do ceny bazowej. Nie wiem czy chce mi się to tłumaczyć
  • Odpowiedz
  • 0
ale to nie jest mój tok rozumowania. Moje zdanie na ten temat jest w tej materii nieistotne. To jest wprost wytyczna dyrektywy omnibus.


@MichasQGP wytyczną dyrektywy Omnibus jest: "Any announcement of a price reduction shall indicate the prior price applied by the trader for a determined period of time prior to the application of the price reduction.".

To natomiast jest spełnione samą informacją o poprzedniej cenie.

Po drugie, po BlackFriday, zakładam że
  • Odpowiedz
@MichasQGP w samym tylko listopadzie są Singles Day, Black Friday, Cyber Monday, jeśli chodzi o "promocyjne dni". Więc teraz sklepy miałyby do wyboru: przeceniać różne artykuły, albo stosować co najmniej tą samą przecenę co w poprzedniej promocji. W innym wypadku musiałyby wyświetlać informację "+X%", mimo że cena wciąż jest niższa niż ta, gdyby promocji nie było.


@oMatej: nie musiałby ;) i x-kom się już połapał w tym. Proszę bardzo - https://promocje.x-kom.pl/witaj-2023
  • Odpowiedz
  • 0
@MichasQGP sklepy znajdą jakiś sposób na ciągłe "naciąganie" klientów? Pewnie tak. Czy "kody rabatowe" są tym sposobem? Ciężko mi powiedzieć.

Niemniej, w przypadku z Twojej pierwszej wiadomości, i tego, czego dotyczyły moje komentarze: napisanie "-X%" w stosunku do ceny bez promocji oraz informacja o najniższej cenie w ostatnich 30 dniach spełnia wymogi dyrektywy.
  • Odpowiedz
  • 0
@MichasQGP to co robi xkom jest chyba niezgodne z tą dyrektywą: "Należy mieć także na uwadze, że nie każdy kod promocyjny wydany przez sprzedawcę spowoduje, że sprzedawca ten może zwolnić się z obowiązków wprowadzonych przez art. 6a. Jak wyjaśnia KE, przepis ten będzie miał bowiem nadal zastosowanie w przypadku tzw. rzekomej personalizacji, mianowicie jeśli okaże się, że obniżka, pomimo tego że jest przedstawiana jako spersonalizowana, w rzeczywistości oferowana jest ogółowi konsumentów."
https://www.parp.gov.pl/component/content/article/82715:dyrektywa-omnibus-obowiazek-informowania-o-cenach
  • Odpowiedz
napisanie "-X%" w stosunku do ceny bez promocji oraz informacja o najniższej cenie w ostatnich 30 dniach spełnia wymogi dyrektywy.


@oMatej: wg mnie i kilku prawników nie spełnia. Wg innych spełnia. Okaże się za pare tygodni/ miesięcy jak urząd się ogarnie i rozstrzygnie. Sama dyrektywa mówi tylko że cena obok promocyjnej powinna być tą najniższą z 30 dni. Dla niektórych oznacza to, że cena przekreślona powinna być tą ceną. Inni kombinują
  • Odpowiedz