@Zerri: samochodem jedziesz 25 min z punktu A do punktu B w wiosce zwanej warszawa. Komunikacja miejska 90 minut. Takze nie #!$%@?, ze da sie zyc bez samochodu. No chyba, ze plujesz na swoj czas bo jestes aktywista spolecznym, ktory wstaje o 11 i idzie pic latte na placu konstytucji, potem pojdzie pokrzyczec i wraca spac u mamusi
@Mistrszzz: A więc płacisz tylko na infrastrukturę drogową? Zwłaszcza że nowe drogi to nie jest coś z gruntu niezbędnego, bez inwestycji w infrastrukturę drogową państwo przetrwa, bez wojska, administracji czy służb porządkowych - nie
@Zerri: ciekawy artykul, z ktorego wynika, ze: - posiadanie jest zle = wiec posiadac beda tylko ci najbogatsi - plebs bedzie jezdzil tylko komunikacja miejska, tracac w #!$%@? czasu i zycia
Ale: - miasto bedzie super wygladalo - za to zageszczenie ludnosci bedzie znacznie wieksze, bo przeciez teraz nie jest XDDD (to jest przedstawione jako plus)
To czemu ja czytam o tym, ze ludzie sie pato deweloperska oburzaja - #!$%@? wszystkie
@Zerri: samochodem jedziesz 25 min z punktu A do punktu B w wiosce zwanej warszawa. Komunikacja miejska 90 minut. Takze nie #!$%@?, ze da sie zyc bez samochodu. No chyba, ze plujesz na swoj czas bo jestes aktywista spolecznym, ktory wstaje o 11 i idzie pic latte na placu konstytucji, potem pojdzie pokrzyczec i wraca spac u mamusi
@Mistrszzz: Masz te informacje od Instytutu Danych z Dupy czy jak? Do
Masz te informacje od Instytutu Danych z Dupy czy jak? Do tego ad personam @Zerri: srad personam - nie uderzylem w Ciebie, ale w sposob myslenia, ktory twierdzi, ze faktom da sie zaprzeczyc.
Przyklad - z mokotowa na ochote 12:30 w piatek jedziesz komunikacja miejska okolo 90 minut (i nie, google maps mnie nie przekonaja - po prostu tyle sie jedzie autobusem - bo na przyklad zajebista komunikacja miejska stwierdzi, ze
@Mistrszzz: Do którego artykułu się teraz odnosisz? W pierwszym nie ma nic o tym co piszesz, jest za to dobrze nakreślony problem "rozlewania się" miast, z tym jaki wpływ na to mają samochody. Podejrzewam więc, że chodzi o artykuł nr 2, zaznaczyłem jednak, że to publicystyka, bardziej dodatek. A z publicystyką nie trzeba się zgadzać.
dobrze nakreślony problem "rozlewania się" miast, z tym jaki wpływ na to mają samochody. @Zerri: A co sie stanie z przestrzenia, gdzie teraz masz szerokie ulice? Bo ja mam pewne podejrzenie ( ͡°͜ʖ͡°) pato deweloperka juz zaciera rece. Jak chcesz zyc w kurniku, to spoko - nie kazdy ma takie marzenia
@Mistrszzz: Zasugerowałeś że jestem bezrobotnym aktywistą miejskim, bez pracy, na utrzymaniu rodziców. Przynajmniej tak to rozumiem, zwłaszcza że użyłeś słowa "plujesz" jakbyś kierował to do mnie (Tak, łapie za słówka, a o co chodzi?)
Przyklad - z mokotowa na ochote 12:30 w piatek jedziesz komunikacja miejska okolo 90 minut (i nie, google maps mnie nie przekonaja - po prostu tyle sie jedzie autobusem - bo na przyklad zajebista komunikacja miejska stwierdzi,
Generalna zasada lewacka - nie miej niczego i czuj sie szczesliwy. Zamiast #!$%@? kierowcow, niech najpierw zbuduja tania i niezawodna komunikacje miejska. Co ciekawe, najfaniejsze miasta do zycia w jakich bylem, to takie rozlane i jednoczesnie z mala liczba samochodow (przyklad Helsinki). Tam masz za grosze komunikacje miejska, ktora dziala.
Obecna polityka polega na #!$%@? kierowcow nie oferujac nic w zamian. Ostatnio czekalem 40 minut na autobus, na ktory
@Mistrszzz: Teraz gdybasz, ja mogę powiedzieć z kolei że zostaną oddane pod zieleń miejską i nasze zdania mają taką samą wartość - gołoduposłowną A problem z "rozlewającymi się" miastami to nie jest nic wymyślonego, nie jest to żaden wymysł deweloperów
@Zerri: "No chyba, ze plujesz" - to nie jest wycelowane w Ciebie - to jest podanie przykladu osoby, ktora nie szanuje swojego czasu i moze twierdzic, ze kazdy moze zyc bez samochodu. Takich przykladow mozna podac setki, podalem przyklad osoby, ktorej profil mnie irytuje najbardziej - czyli lewicowego aktywisty. Nigdzie nie stwierdzilem, ze jestes ta osoba.
Nie podam ci mojego adresu, zebys mogl sobie sprawdzic, gdzie mieszkam - chyba cie pogrzalo...
@Zerri: no w polaczkolandii nigdy nie bedzie lepiej jak ludzie beda tak sobie pozwalali rzadzacym pluc w ryj XD ktos Ci odbiera srodek transportu i wszystko jest ok. Takie Helsinki sa nieasmowicie rozlane. ~300k mieszkancow i powierzchnia ok 2x wieksza niz krakowa ;) I tam sie da zyc nawet bez samochodu - jak do tego doszlo? Moze jednak kompaktowosc nie jest celem miasta?
@Mistrszzz: Ale tam nie ma nic o "#!$%@?" kierowcom. Przynajmniej w sensie stricte, choć nie wiem czy skupienie się bardziej na innych kwestii to "#!$%@?". Za to jest o tym, żeby zwalczyć to o czym mówisz, a więc m. in kiepsko funkcjonującą komunikację miejską. Reszta z twojej wypowiedzi to albo twoje odczucia, albo teorie
@Zerri: to niech najpierw naprawia komunikacje miejska, a potem zabiora sie za redukcje samochodow w miescie. Bo tez moge powiedziec, ze poprawa komunikacji miejskiej PO pozbyciu sie duzej czesci samochodow z miasta to teoria... (i nie chodzi tu o badania a o to, co rzeczywiscie rzadzacy zrobia)
Jakas fajna gra strategiczna gdzie nie chodzi o zabijanie i wojny? Gdzies gdzie trzeba sie rozwijac albo przetrwac jest ok. Ale bez wojen bo mam dosc :/ Nie musi byc nowe. classic tez jest ok.
Tak się tylko chciałem pożalić, że byłem dzisiaj u lekarza w Medicoverze i ten lekarz okazał się być Ukraińcem, który ledwo mówi po polsku... Dramat. #zdrowie #polska #medicover #ukraina
#samochodoza #rower
miasta są po prostu samochodami przeładowane
@Zerri: odbije pileczke - czekam na linki i dane ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Piłeczka przyjęta i odbita
- https://cepr.org/voxeu/columns/cars-make-cities-less-compact
(Artykuł naukowy, o tym jak wynalezienie samochodu zaczęło trochę przekreślać jedną z idei miast, a więc kompaktowość, a także jak to wpływa m. in środowisko)
-
https://www.vox.com/a/new-economy-future/cars-cities-technologies
(Publicystyka, bardziej taki dodatek,
- posiadanie jest zle = wiec posiadac beda tylko ci najbogatsi
- plebs bedzie jezdzil tylko komunikacja miejska, tracac w #!$%@? czasu i zycia
Ale:
- miasto bedzie super wygladalo
- za to zageszczenie ludnosci bedzie znacznie wieksze, bo przeciez teraz nie jest XDDD (to jest przedstawione jako plus)
To czemu ja czytam o tym, ze ludzie sie pato deweloperska oburzaja - #!$%@? wszystkie
@Mistrszzz:
Masz te informacje od Instytutu Danych z Dupy czy jak? Do
Masz te informacje od Instytutu Danych z Dupy czy jak? Do tego ad personam
@Zerri: srad personam - nie uderzylem w Ciebie, ale w sposob myslenia, ktory twierdzi, ze faktom da sie zaprzeczyc.
Przyklad - z mokotowa na ochote 12:30 w piatek jedziesz komunikacja miejska okolo 90 minut (i nie, google maps mnie nie przekonaja - po prostu tyle sie jedzie autobusem - bo na przyklad zajebista komunikacja miejska stwierdzi, ze
Komentarz usunięty przez moderatora
Podejrzewam więc, że chodzi o artykuł nr 2, zaznaczyłem jednak, że to publicystyka, bardziej dodatek. A z publicystyką nie trzeba się zgadzać.
Poza tym, czekam na linki od ciebie
dobrze nakreślony problem "rozlewania się" miast, z tym jaki wpływ na to mają samochody.
@Zerri: A co sie stanie z przestrzenia, gdzie teraz masz szerokie ulice? Bo ja mam pewne podejrzenie ( ͡° ͜ʖ ͡°) pato deweloperka juz zaciera rece. Jak chcesz zyc w kurniku, to spoko - nie kazdy ma takie marzenia
Generalna zasada lewacka - nie miej niczego i czuj sie szczesliwy. Zamiast #!$%@? kierowcow, niech najpierw zbuduja tania i niezawodna komunikacje miejska. Co ciekawe, najfaniejsze miasta do zycia w jakich bylem, to takie rozlane i jednoczesnie z mala liczba samochodow (przyklad Helsinki). Tam masz za grosze komunikacje miejska, ktora dziala.
Obecna polityka polega na #!$%@? kierowcow nie oferujac nic w zamian. Ostatnio czekalem 40 minut na autobus, na ktory
Nie podam ci mojego adresu, zebys mogl sobie sprawdzic, gdzie mieszkam - chyba cie pogrzalo...