Wpis z mikrobloga

Mam stronę z usługami. Interesujące mnie frazy są w TOP5, także jest dobrze. No właśnie nie jest... bo wszyscy mają odesłanie do stron usługowych na tych frazach, a ja do artykułów blogowych... Macie jakieś pomysły co firma pozycjonerska zrobiła źle, oprócz linkowania wewnętrznego?

#seo
  • 13
@zaxom
Ja bym optymalizował, bo Google może wyświetlać raz jeden, a raz drugi adres na daną frazę, przez co tak na prawdę żaden nie wykorzysta w pełni swojego potencjału.

Przyczyn może być mnóstwo jak napisał @hitmeneki ale być może artykuł blogowy jest bardziej dopasowany pod intencje wyszukiwania niż content na stronie usługowej, ciężko cokolwiek powiedzieć bez linka.
@zaxom: Walnij przekierowanie 301 na stronę usługową, połącz content z tym z bloga (nawet w jakiejś formie harmonijki jak faq czy coś typu czytaj więcej rozwijane), sprawdź co konkurencja robi lepiej, a później to już bzikaj samotne mamuśki w twojej okolicy.
@michal04472 ta i firma od SEO zaraz dorzuci karę, jeśli pozycje spadną, bo OP nie daje pracować i sabotuje ich starania.

@zaxom ja na Twoim miejscu dopieściłbym ten wpis o jakieś CTA, dorzucił formularz czy dane kontaktowe, żeby łapać już w tym miejscu konwersje
@odysjestem: firmy SEO już nie ma.

formularze są, wszystko wręcz moim zdaniem przesadnie jak rozgrzana choinka, tak że nie sposób z bloga nie przejść do usług.

problem w tym, że ta branża jest specyficzna i tutaj na dziesiątki tysięcy odwiedzających jeden klient jest na wagę złota.

jedna konwersja to mogą być absurdalne pieniądze

i to po prostu mało profesjonalnie wygląda jak konkurencja wokół ma odesłanie do usług fajnie opisanych, a my
@zaxom w takim razie to 301 może być jednak dobrym pomysłem. Możesz też w takim razie odżałować na dobrego copy i jednak stronę z usługą opisać jak konkurencja - skoro u nich działa, to u Ciebie też się da
@odysjestem: dobra, dzięki...
to jeszcze jedno pytanie, serio kilka dobrych artykułów blogowych napisanych przez copywritera może bić ogrom treści na stronie usługowej?

bo jeszcze jest opcja kanibalizacji stron usługowych...

strona zapleczowa niedawno uruchomiona, bez żadnego wspomagania, historii... ten sam copywriter i na wiele fraz w tej samej tematyce już przebija stronę główną z wieloletnim doświadczeniem w branży i długa historią...
@zaxom cóż, tutaj nie chodzi o "ogrom treści" tylko mimo wszytko jej "jakość". Jeśli copy jest dobry, powinien korzystać z narzędzi typu SEO Surfer czy Contandu i umieć podpowiedzieć jak odpicować treść.
Z tego co piszesz, masz odpowiedniego człowieka, tylko musisz go odpowiednio wykorzystać ( ͡º ͜ʖ͡º)
@zaxom u mnie już rano ( ͡º ͜ʖ͡º)
Jak coś to pisz śmiało.
Względnie jeśli chcesz przeznaczyć jakiś mały budżet na poprawę konwersji z tych dziesiątek tysięcy odwiedzających, to daj na prv
@zaxom wszystko zależy od branży, od targetu, od twojego przekazu marketingowego. To powinno być wyjściem do strategii SEO. W niektórych branżach wystarczy tylko dobrze ogarnąć strony produktowe/usługowe i będzie git, ale w innych powinno się wlaczyć contentem, bo inaczej się nie przebijesz a potem z contentu generować sprzedaż. Trudno powiedzieć co było źle zrobione, ale zakładam, że poprostu agencja SEO na siłe chciała wywalczyć pozycje samym contentem.
@michal04472: nie doradzaj takich głupot bez przeanalizowania tematu. Zaoranie wypozycjonowanej strony to nie jest droga do szczęścia bo usługa w to miejsce nie wskoczy - to nierealne. Zgadzam się z @AQQry że można zrobić dobre CTA i konwertowac blogiem a w międzyczasie ogarnąc onsite (np linki wewnetrzne) żeby wypozycjonowac usługę.