Wpis z mikrobloga

Miraski jestem słynny #programista15k chociaz przy tej inflacji to już trochę biednie. Anyway widząc postępujący rozwój AI myślę, że trzeba powoli kombinować nad przesiadką z typowego klepacza kodu na coś bardziej przyszłościowego. No i mam 3 pomysły: security w it, data science, architektura oprogramowania. Jak myślicie, które z nich ma największy sens w przyszłości i ewentualnie czy warto klepać z tego jakieś podyplomowe studia? Imo to albo data science albo architektura.

#programowanie #it #security #datascience
  • 24
  • Odpowiedz
@Bomfastic: rzygać się chce jak się czyta te wysrywy. Jeszcze rozumiem jak to piszą zielonki wannabe programiści bo nie mają żadnego doświadczenia i mają pusto w głowie, ale chłop programista 15k pyta się co ma robić w życiu bo zobaczył jakiś programik AI i teraz trzęsie porami.

Jeden wykopek Ci napisze że security, drugi że data science a trzeci że architektura to co wybierzesz?

Jak myślicie, które z nich ma największy
  • Odpowiedz
@Bomfastic: Zawsze warto się rozwijać. Jeżeli u ciebie w firmie jest działa sec albo data science to może za tę samą stawkę wezmą cię do siebie.
AI czeka jeszcze długa droga...
Zanim AI zastąpi programistę to po drodze jest dużo łatwiejszych branż np. transport, diagnostyka medyczna itp.
Jakimś dziwnym trafem niewiele się tam zmienia, ale być może dlatego że to decyzja polityczna.
  • Odpowiedz
  • 0
@Dzieciok: Obstawiam scenariusz, że zanim faktycznie AI stanie się jakąkolwiek opcja brana pod uwagę jako zamiennik programisty. To nastąpi jeszcze etap pośredni, w którym takie AI będzie powszechnie wykorzystywane w ramach "pair programing".

No właśnie jestem ciekawy, na ile transport to łatwiejsza branża. Aktualnie w transporcie AI musi się zmagać z trudnymi do przewidzenia zachowaniami ludzi plus warunki atmosferyczne mogą sporo utrudniać. Natomiast w diagnostyce medycznej byłem prawie pewny, że wykorzystuje
  • Odpowiedz