Wpis z mikrobloga

Jaki polecacie monitor gdzie głównym założeniem będzie obrabianie zdjęć, Photoshop czy inne programy tego typu? Druga kwestia to żeby dobrze się czytało. Gry, filmy, seriale sprawa mniej ważna bo i tak tylko netflix + chmura z game pass mnie interesuje w większości ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Kompletnie nie mam doświadczenia z takimi monitorami, bardziej do pracy niż zabawy.
Celował bym w 32" bo tak mi najwygodniej, chyba, że np. 21:9 się sprawdzi. Co się w ogóle sprawdza tak z doświadczenia waszego, a co nie i szkoda czasu i kasy na to?
Budżet 1500 do max 2000. UHD uda się ogarnąć przyzwoite?

#monitory #grafika #photoshop #pcmasterrace
  • 4
@Alchemik88: W tej cenie bierzesz IPSa na pokryciu sRGB (Akurat gamut do pracy w necie, jak planujesz druki w pantonie i szerokim gamucie to musisz dodać drugie tyle budżetu) i OBOWIĄZKOWO wypożyczasz, albo kupujesz na przyszłość kolorymetr pokroju I1 Display Pro - Włączasz DisplaCala i profilujesz monitor, a następnie w oprogramowaniu pokroju adobe włączasz color management i masz przekłamanie barw poniżej 0.2 dE dla standardu sRGB.

Opcje do pracy w tym
@Tomaszwro: O profilowaniu nawet nie pomyślałem, jak często trzeba to robić? Pomijam oczywiście zmianę stanowiska.
Druki będę robił docelowo. Jednak jak to będzie wyglądać nie wiem, jest to jedna z rzeczy do której będę dążył ( ͡° ͜ʖ ͡°) Póki co wole drugie 2000 zł dać na drukarkę do domu żeby nie latać z każdą pierdołą do drukarni.
@Alchemik88: Każdy Tobie powie co innego, jedni robią co miesiąc, inni robią co kwartał, inni co pół roku, jeszcze inni zrobią raz na wieczność i uważają, że wystarczy.

Z doświadczenia mogę powiedzieć, że w moich testach okolice 2 miesięcy to czas przez który monitor lekko zejdzie w odcienie żółci (Im monitor starszy tym bardziej stabilizuje się temperatura barwowa), więc ja sobie ogarniam to co miesiąc, ale w przypadku pracy z "nie
@Alchemik88: kup monitor z matrycą IPS 27-28 cali 4K.
Teoretycznie najlepszy jest LG, Samsung to różnie.