Wpis z mikrobloga

ale się sracie o te korki... nawet jak by każda droga miała po pięć pasów w jedną stronę to by były korki bo zjechałoby się 3 mln ludzi do miasta. Każdy ma jakiś akceptowalny czas stania w korkach i dla większości zmarnowane dwie godziny dziennie jest do zaakceptowania. Jeżeli ten czas się obniży to więcej ludzi porzuci zbiorkom albo więcej ludzi zacznie się zjeżdżać do pracy z dalszych okolic Wrocławia. Korki to po prostu minus życia w mieście tak samo jak śmierdzący żul w tramwaju i sąsiad z wiertarką udarową za ścianą. Nikt nic na to nie poradzi.
#wroclaw
zgredinho - ale się sracie o te korki... nawet jak by każda droga miała po pięć pasów...

źródło: comment_1667648922POBX598HWB3ehWfCXBR7Aw.jpg

Pobierz
  • 50
  • Odpowiedz
@PurpleHaze: https://pl.wikipedia.org/wiki/Korek_drogowy

Intuicyjne rozwiązanie problemu korków – budowa dodatkowych dróg i poszerzanie istniejących – okazuje się w analizie naukowej niewłaściwe. W praktyce zachodzi bowiem zjawisko opisane przez paradoks Bressa oraz prawo Lewisa-Mogridge'a. Dodatkowe drogi paradoksalnie zwiększają korki, ponieważ prowadzą do ich intensywniejszego skupienia w najwęższych gardłach systemu. Paradoks Downsa-Thomsona opisuje ponadto, że największy wpływ na redukcję korków ma sprawność publicznego transportu zbiorowego: średni czas przejazdu prywatnym samochodem jest bezpośrednio proporcjonalny do
  • Odpowiedz
@zgredinho: idac twoim tokiem rozumowania, zbudowanie 3 jezdniowej obwodnicy, to byl bezposredni powod korkow na niej. Jakby miala 1 pas to mniej ludzi by nia jezdzilo, bylaby bardziej przepustowa i ogolne cud mjut i orzeszki... oh wait.

Prawa o ktorych piszesz, bardzo ladnie sprawdzaja sie w idealnych modelowych miastach. Gdzie ludzie maja wybor miedzy dobra komunikacja i korkami w autach. Poszerzasz ulice, powodujesz ze samochod staje sie bardziej atrakcyjny, wiec ludzie
  • Odpowiedz
@zgredinho: problem w tym, że we Wrocławiu ludzie chcą obwodnic i zielonej fali, a nie nawet 3 pasów xD

Uwielbiam takie #!$%@?. Zaraz jeszcze podasz przykład miast, gdzie usuwali autostrady i pominiesz, że te same autostrady po prostu przeniesiono pod ziemię i mamy bingo ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
Prawa o ktorych piszesz, bardzo ladnie sprawdzaja sie w idealnych modelowych miastach. Gdzie ludzie maja wybor miedzy dobra komunikacja i korkami w autach. Poszerzasz ulice, powodujesz ze samochod staje sie bardziej atrakcyjny, wiec ludzie sie przesoadaja i nagle korki znowu rosna pomimo 2/3/50 pasa ruchu.


Tylko we wroclawiu nie masz wyboru. Wybierasz miedzy dzuma mpk, a cholera.

Mpk nie dziala, mpk ma gowniany rozklad, brak punktualnosci, problemy z taborem, a aktualnie wykluczylo
  • Odpowiedz
@PurpleHaze: i nie zrozum mnie źle, budowanie dodatkowych dróg i poszerzanie nie jest złe samo w sobie. Dzięki temu po prostu więcej ludzi będzie stało w takich samych korkach (czasowo). Przepustowość drogi się zwiększy ale czas dla jednego kierowcy nie bardzo. I dalej będzie wylewał żale na wykopie
  • Odpowiedz
@PurpleHaze:

Prawa o ktorych piszesz, bardzo ladnie sprawdzaja sie w idealnych modelowych miastach.


No elo, zapraszam do modelowego miasta Łodzi, gdzie po wybudowaniu A1 i zakazaniu wjazdu tirów na Kopcińskiego nie było korków przez jakieś 2 tygodnie, a potem były jeszcze większe. Ekwiwalent dobudowania dodatkowych pasów.
Albo wtedy kiedy trasa W-Z w ścisłym śródmieściu była rozkopana przez dobre kilka lat z jakiegoś dziwnego powodu był to okres kiedy w Łodzi było
  • Odpowiedz
@zgredinho: tylko widzisz, ty to wszystko sprowadzasz do teorii, co by bylo gdyby i co moze byc.
Powyzsze prawa i twierdzenia, tez powstaly w oparciu o fajnie ladnie poukladane miasta, ktore maja i to i to.
A ja ci caly czas staram sie uswiadomic, ze za czesc korkow w miescie odpowiadaja nieudolne wladze, zle decyzje i proby naprawy aktualnej sytuacji jak najnizszym kosztem.

Pisanie ze korki zawsze beda, w miejscu gdzie
  • Odpowiedz
@zgredinho piszesz o 3 pasach.

Ludzie we Wrocławiu chcą mieć DOMKNIETA jedna obwodnicę. Do tego mieć kolejna.

W normalnych krajach takie coś istnieje od dawna.

Ty nie rozumiesz KOMPLETNIE, że jak w przyszłości masz zamiar wyrugowac auta z centrum to i tak dla: kurierów, dostaw, niepełnosprawnych itd musi zostać cokolwiek. U nas w wielu miejscach nie ma nawet tego cokolwiek.

We Wrocławiu obecnie masz sytuację w której miasto projektowane dla pół miliona
  • Odpowiedz
@PurpleHaze: najpierw mi piszesz "intytut danych z dupy i chłopski rozum" a jak rzucam naukowymi opracowaniami to żebym nie sprowadzał wszystkiego do teorii... zdecyduj się wuja..

@Darth_Gohan: @PurpleHaze: nie jestem jakimś radykalnym przeciwnikiem budowy dróg i poprawy infrastruktury tylko chodzi mi o to, że to niewiele zmieni jeżeli chodzi o odczucia poszczególnych kierowców
  • Odpowiedz
@zgredinho To nie chodzi o odczucia kierowców. Jak chcesz wyrugowac ruch z centrum to musisz mieć alternatywę. Koniec kropka.

Zmieniłoby sporo bo część tego co mamy obecnie to i tak ludzie którzy NIE MAJĄ alternatywy jakiejkolwiek. Jadą przez centrum BO MUSZĄ. Dla części te stanie w korkach zmieniłoby się z 30 minut w korku do 15 w korku, a to już by był sukces.

We Wrocławiu nikt normalny nie rządzą 3 pasmowych
  • Odpowiedz
Jak chcesz wyrugowac ruch z centrum to musisz mieć alternatywę.


@Darth_Gohan: ale ja nie chcę xD z kim ty rozmawiasz? Chodzi mi o te codzienne narzekania "stoję tu", "stoję tam", "1.5 godziny jechałem do domu" i tak jak @PurpleHaze pisze jest dużo do poprawy, ale z naukowego punktu widzenia i z przykładu innych miast nadal nic się nie zmieni poza większą ilością kierowców jeżdżących po drogach. Mój wpis miał na celu
  • Odpowiedz
@zgredinho No to właśnie rzuciłeś teorie która jest wywalona od tego wszystkiego.

Prawda jest taka, że kierowcy się #!$%@? we Wrocławiu bo muszą jeździć przez centrum które jak wiadomo jest :
Zakorkowane
Większy priorytet ma pieszy i MPK

To jest problem we Wrocławiu. Nie ma ALTERNATYWY.

Obwodnica autostradową praktycznie robi za obwodnicę miasta. Śródmiejska to jakiś żart.
Wschodnia? Nie istnieje do końca i jest 1 pasmową.

Twoja teoria tego fenomenu nie tłumaczy
  • Odpowiedz
@PurpleHaze:

Dwu pasmowa ulica prowadzaca z wylotowki na warszawe w kierunku centrum, jedna z krotszych tras. Z racji tego ze po tej ulicy jezdza tramwaje, pare lat temu stworzono tam buspas.


No podaj cwaniaku nazwę tej ulicy to sobie przeanalizujemy.

@Darth_Gohan

Nie byłeś we Wrocławiu to przestań gadać głupoty.


Zesrałeś się i śmierdzi. Byłem i to wielokrotnie, a siatkę ulic znam pewnie lepiej od ciebie.

A jak o odciętych osiedlach piszesz,
  • Odpowiedz
@SwidraVytra XD No właśnie widać jak znasz Wrocław xD

Podam ci nazwę osiedla. KSIĘŻE MAŁE. dojedz tam sobie za rzeke na Sępolno. Przejedź się z okolic Legnickiej do Zoo jak fajnie wygląda trasa która praktycznie wymaga jazdy przez Centrum. Można mnożyć.

Jagodno? Jedna droga
Wojnow? Jedna droga

Jak podajesz w ogóle coś takiego jak linia kolejowa w Łodzi i mówisz że byłeś we Wrocławiu, a nie wiesz jak Wrocław jest nią poszatkowany
  • Odpowiedz
@Darth_Gohan: #!$%@?ą się bo muszą stać. Jak będzie obwodnica to będą stali na zjazdach wjazdach i skrzyżowaniach. O tym mówią te teorie. I ja nie twierdzę, że jest to argument przemawiający przeciwko tej obwodnicy tylko, żeby ludzie się przyzwyczaili skoro zdecydowali się mieszkać/pracować w mieście
  • Odpowiedz
No podaj cwaniaku nazwę tej ulicy to sobie przeanalizujemy.


@SwidraVytra: jednosci narodowej od mostu warszawskiego do nowowiejskiej.
Zobacz co tam sie buduje przy moscie i jak to wyglada.
Powodzenia w analizowaniu ulicy przy ktorej mieszkalem ponad 20 lat ¯\_(ツ)_/¯
  • Odpowiedz
@Darth_Gohan: #wroclawskylines se obadaj.
Księże Małe ma budowany most na Sępolno.
Jagodno potrzebuje dróg w osi W-Z ale ma więcej połączeń z centrum.
Wojnów ma dwie drogi. Po za tym dajesz mi jakieś małe osiedla (małe powierzchniowo) i uważasz, że jak jest jedna główna droga przez nie przechodząca to jest to jedno połączenie. Litości.
  • Odpowiedz
Jagodno? Jedna droga


@Darth_Gohan: Jagodno to jest idealny przykład tego zjawiska. Była jakaś tam droga, deweloperzy pobudowali osiedla, i miasto powinno poszerzyć tą drogę ale to nie przeszkadzało ludziom kupować tam mieszkań bo nie przeszkadzały im aż tak te korki
  • Odpowiedz