Wpis z mikrobloga

@szynszyla2018: @Wolfman91: @Nizax: 99% samolotów ma zabudowany transponder. Jak nie ma, to już jest takim gruchotem, że ledwo nadaje się do muzeum.
Brak pozycji na FR24 jest związany z typem transpondera (brak ADS-B i konieczność ustalenia pozycji MLAT) albo brakiem odbiorników naziemnych.

Oczywiście można wyłączyć transponder i też nie będzie go widać, ale jak coś jest, to się tego nie wyłącza.
99% samolotów ma zabudowany transponder. Jak nie ma, to już jest takim gruchotem, że ledwo nadaje się do muzeum.


@KolczyQ: bez przesady. Połowa ULMów lata bez transpondera. Nie jest to muzeum, a zwykły człowiek nie rozróżni od takie Cessny.
@Anakee: Te wszystkie ULMy to są tak naszpikowane elektroniką, że to są latające Maybachy.
Odkąd latam nie spotkałem się z sytuacją, żebym dostał informację lub minął się z samolotem, który nie miał transpondera.
@Geno: Wystarczy odpalić AIP i tam jest wszystko potrzebne do wykonania lotu.
Bez transpondera nie lata się w przestrzeni kontrolowanej. Można dostać na to zezwolenie, ale generalnie nie wykonuje się takich lotów.