Wpis z mikrobloga

@texas-holdem: nie prawda...Silniki pracują na maximum musk sam podkreślał że jeszcze będą zwiększać ciąg ale muszą go trochę ulepszyć... Obecnie wyzej się nie da Musk sądzi że dojdą do poziomu około 250t
Już przy obecnym ciągu elon mówił że sporym wyzwaniem było chłodzenie komory spalania te zwyczajnie się topiły

Silniki pracują na maximum z tego powodu że im większe TWR na starcie tym mniejsze są straty ∆V na walke z grawitacją
nie prawda...Silniki pracują na maximum musk sam podkreślał że jeszcze będą zwiększać ciąg ale muszą go trochę ulepszyć... Obecnie wyzej się nie da Musk sądzi że dojdą do poziomu około 250t


@knsk1: To jest wyłącznie kwestia tego co wpiszesz w "nocie katalogowej", czy napiszesz tam "max chamber pressure 320bar czy 300". Jak wpiszesz 300 to będzie chodził na 100%, jak wpiszesz 320 to będzie chodził na 90% ;-)

Wszystko wskazuje na
nie prawda...Silniki pracują na maximum musk sam podkreślał że jeszcze będą zwiększać ciąg ale muszą go trochę ulepszyć... Obecnie wyzej się nie da Musk sądzi że dojdą do poziomu około 250t


@knsk1: Po pierwsze "nieprawda" łącznie, a po drugie Raptory 2 pracują nominalnie przy 300 atmosferach w komorze, a testują je do 330.

Liczba silników ulegla zmianie bo pierwotnie zakładano że na zewnętrznym pierscieniu będzie 20 silników


Wciąż jest 20 silników
@kwanty: no nie zgodzę się z kilku powodów
Po pierwsze pierwotny plan zakladał dwa warianty silnika atmosferyczego, większy silnik rb i mniejszy z gimbalem. Ciąg planowano na dokładnie ten sam twr 1.5 co przy masie starshipa ten ciąg wynosi 7500t. Zwyczajnie z wariantem drugiego rodzaju silnika niebyło by miejsca na większą ilość silników.
Ostatecznie decyzje musk podjął 11 lipca 2021 napisał o tym na tt na tamten moment b4 był już
Także mamy dwie szkoły


@knsk1: To jedna i ta sama szkoła, ponieważ SpaceX nie żyłuje silników. Ani Merlinów, ani Raptorów.

nie ma czegoś takiego jak pisał @texas-holdem że pracują na 90%.


Napisałem, że pracują nominalnie 10% poniżej testowanego poziomu i dokładnie tak jest.
Drugi powód dlaczego się niezgodzę to to że musk otwarcie mówi że silniki będą jeszcze bardziej żyłowane aż do 250t skoro więc chodzi o wytrzymałość to czemu jeszcze dokręcają śrubę ? Dodam że musk o tych 250t mówił podczas prezentacji z lutego i powiedział że obecny rekord to 247t. A zdradzę ci sekret że ludzie poprostu widzą jak te raptory wybuchają na stanowiskach testowych

mówiąc krótko niedość że oni pobijają rekord tych
@kwanty: dobra już #!$%@? z tym jak pracują, moje zdanie znasz
ciśnienie w komorze to nie isp. Isp to głównie masa gazów wylotowych i temperatura w komorze. To dlatego silniki spalające wodór mają większe isp i tym samym charakteryzują się mniejszym ciągiem.
Zwiększanie ciśnienia służy jedynie do generowania większej mocy z mniejszego,lżejszego silnika.

Dodatkowo raptor 2 ma mniejsze isp względem raptora1. Powiększając gardło zmniejszyli isp ale powiększyli ciąg także optymalizacja na
Isp to głównie masa gazów wylotowych i temperatura w komorze.


@knsk1: ISP raczej nie ma nic wspólnego z masą gazów wylotowych tylko z ich prędkością. Im lżejszy gaz tym większa prędkość wylotowa - dlatego na bazie wodoru jest duże ISP (wylatuje woda a nie CO2). Szybkość to też temperatura a temperatura jest wprost proporcjonalna do ciśnienia.
@kwanty: no masz rację no w sensie masą cząsteczkową, nieprecyzyjne napisałem. Dlatego np silnik nerva miał ogromne isp pomimo podobnych temperatur co w zwykłym silniku rakietowym. Spaliny były czystym wodorem

Ciśnienie nie gra roli w kwestii isp bo jest również wprost proporcjonalnile do objętości. Mówiąc temperatura w komorze spalania mam na myśli temperature jaką uzyskuje się ze spalania.