Aktywne Wpisy
![SKYFander](https://wykop.pl/cdn/c3397992/SKYFander_ejCLvqvdYC,q60.jpg)
SKYFander +689
Ehh, kiedyś to nawet reklamy na bandach to były Coca-Cola, McDonalds, Carlsberg, JVC, MasterCard, Adidas.
A teraz, chińskie telefony, chińskie auta, katarskie linie, turecki sklep i Lidl xD
#mecz
A teraz, chińskie telefony, chińskie auta, katarskie linie, turecki sklep i Lidl xD
#mecz
![cichy-spokojny-grzeczny](https://wykop.pl/cdn/c0834752/ee44e137928affd8f1e14b7a023aba54a12126cc65e14ff2d7ae750d3e25084f,q60.jpg)
cichy-spokojny-grzeczny +1177
Plusujesz, jeżeli oglądałeś Ronaldo na Euro 2004. Pokażmy gówniankom ile nas jest.
#mecz
#mecz
W ogóle dobrze widać co daje podniesienie ciśnienia w komorze spalania bo raptor od spacex jest znacznie mniejszy a ciągiem wiele nie odstaje. A w dodatku Raptor na większe isp a isp to mniejsze gardło i mniejszy ciąg
#blueorigin #spacex
źródło: comment_16656388811M2N0u2yUTDxwsQptt9HQj.jpg
Pobierzźródło: comment_1665640637mf3Dt5dBqDRWBZ0lTYSzFX.jpg
PobierzAle faktem jest że jest znacznie bardziej skomplikowany i delikatny w obsłudze
One mają w praktyce pracować przy ciśnieniu około 10% poniżej testowanego maksimum. Dlatego właśnie liczba silników została zwiększona w stosunku do pierwotnych planów, żeby nie "żyłować" niepotrzebnie.
Już przy obecnym ciągu elon mówił że sporym wyzwaniem było chłodzenie komory spalania te zwyczajnie się topiły
Silniki pracują na maximum z tego powodu że im większe TWR na starcie tym mniejsze są straty ∆V na walke z grawitacją
@knsk1: To jest wyłącznie kwestia tego co wpiszesz w "nocie katalogowej", czy napiszesz tam "max chamber pressure 320bar czy 300". Jak wpiszesz 300 to będzie chodził na 100%, jak wpiszesz 320 to będzie chodził na 90% ;-)
Wszystko wskazuje na
@knsk1: Po pierwsze "nieprawda" łącznie, a po drugie Raptory 2 pracują nominalnie przy 300 atmosferach w komorze, a testują je do 330.
Wciąż jest 20 silników
Po pierwsze pierwotny plan zakladał dwa warianty silnika atmosferyczego, większy silnik rb i mniejszy z gimbalem. Ciąg planowano na dokładnie ten sam twr 1.5 co przy masie starshipa ten ciąg wynosi 7500t. Zwyczajnie z wariantem drugiego rodzaju silnika niebyło by miejsca na większą ilość silników.
Ostatecznie decyzje musk podjął 11 lipca 2021 napisał o tym na tt na tamten moment b4 był już
@knsk1: To jedna i ta sama szkoła, ponieważ SpaceX nie żyłuje silników. Ani Merlinów, ani Raptorów.
Napisałem, że pracują nominalnie 10% poniżej testowanego poziomu i dokładnie tak jest.
ciśnienie w komorze to nie isp. Isp to głównie masa gazów wylotowych i temperatura w komorze. To dlatego silniki spalające wodór mają większe isp i tym samym charakteryzują się mniejszym ciągiem.
Zwiększanie ciśnienia służy jedynie do generowania większej mocy z mniejszego,lżejszego silnika.
Dodatkowo raptor 2 ma mniejsze isp względem raptora1. Powiększając gardło zmniejszyli isp ale powiększyli ciąg także optymalizacja na
@knsk1: ISP raczej nie ma nic wspólnego z masą gazów wylotowych tylko z ich prędkością. Im lżejszy gaz tym większa prędkość wylotowa - dlatego na bazie wodoru jest duże ISP (wylatuje woda a nie CO2). Szybkość to też temperatura a temperatura jest wprost proporcjonalna do ciśnienia.
Ciśnienie nie gra roli w kwestii isp bo jest również wprost proporcjonalnile do objętości. Mówiąc temperatura w komorze spalania mam na myśli temperature jaką uzyskuje się ze spalania.