Wpis z mikrobloga

@annotate: idź w #!$%@?, wściekłem się kolejny raz, nie jestem jakimś power userem, nie znam się na sieciach, potrafię skonfigurować co się da i to qnap powinien sprawić, że usługi z których korzystam są bezpieczne. Korzystam z nasa do backupów, trzymam na nim dane, zdjęcia a nie żadne programy czy inne gówna, które mogą być niebezpieczne potencjalnie.

Przejdę na chmurę chyba od MS albo Google.
U mnie juz od dobrych lat Qnap robi jako offline backup, bez wystawiania NICZEGO na swiat.
I generalnie radze sie tego trzymac.

Jak Ci zalezy na wlasnej chmurze na wlasnym sprzecie to kup jakis minipc/terminal, wsadz dysk ssd takiej wielkosci jakiej potrzebujesz, i postaw sobie Nextclouda.
@Pawliko: no właśnie żaden ze mnie power user, radzę sobie z kompem ale już wiersze poleceń czy inne zaawansowane configi z palca to średnio mi idą. Chciałem rozwiązanie proste, bezpieczne i wygodne, wszystko sie zgadza oprócz bezpieczne.

Walczę teraz z odzyskaniem czego się da, głównie zdjęcia. Trzeba wrócić do backupów na dyskach zewnętrznych po prostu.
@elemenTH: szczerze powiedziawszy rozumiem twoje rozczarowanie, aczkolwiek po stronie Asustora badz tez Synology nie jest lepiej. Tak naprawde to najlepiej miec Qnap'a tylko na lokalu i laczyc sie do niego przez VPN. Niby szalu nie mam i nie mam jakichs ciekawych danych, ot pare filmow i seriali aczkolwiek lacze sie jedynie przez VPN ktore stori na RPI.
@widofmaker: przestanę w ogóle używać qnapa, mam 100GB onedrive, kilka dysków 1TB, dokupię albo z google jakiś większy dysk. Podobało mi się we własnym nasie, że wszędzie miałem dostęp do moich danych wygodny, w kompie nie musiałem mieć dysku 2TB, mam sporo zdjęć bo amatorsko się zajmuję foto, udostępniałem tak foldery żeby tam po rodzinie sobie pobrali w dobrej jakości zamiast whatsapem wysyłać. W #!$%@? dużo pozytywów z posiadania własnego NAS'a