Wpis z mikrobloga

Szukam jakiejś szosy na start. Czy Kross Vento 5.0 w okolicach 6 tysięcy złotych to dobry wybór? Ewentualnie prośba o alternatywy i wskazanie na co zwrócić uwagę przy kupowaniu rowera. Może lepiej przeczekać do zimy/wiosny?

Aktualnie jeżdżę Evado 4.0, ale na dłuższe niż 50km trasy ten rower się niestety nie nadaje.

#rower
  • 11
  • Odpowiedz
@Lando_Norris Po sezonie na pewno jest lepiej z używanymi rowerami. Możesz rzucić okiem czy jest coś w twoim rozmiarze i budżecie na szybkierowery.pl i kupszose.pl Sklepy z używanymi, ale sprawdzonymi rowerami. Za 6k dorwiesz full crabon na sensownym osprzęcie
  • Odpowiedz
@Lando_Norris: Mam vento 5.0, kupiłem w zeszłym tygodniu. Rowerek fajny, ale nie wiem czy korba 52 jest czymś czego chciałbyś na start. Generalnie właśnie wpadła cenówka na 2023 na stronę krossa i teraz vento 5.0 będzie za 7999 ()
  • Odpowiedz
Czy Kross Vento 5.0 w okolicach 6 tysięcy złotych to dobry wybór?


@Lando_Norris: z nowych? Pytanie czy w ogóle znajdziesz coś jeszcze w tej cenie. Koniec sezonu, dostaw już nie ma. Ale wygląda ok pod względem sprzętowym, przynajmniej na moje oko. Tyle że na te opony ktoś tu ostatnio narzekał.

W tej cenie pewnie wziąłbym Canyona, tyle że trzeba poczekać trochę. No ale malowanie top jak dla mnie (jestem tu bardzo
  • Odpowiedz
a co jest nie tak? :D nie wiem nic totalnie, wiec chętnie posłucham


@Lando_Norris: patrz na rozmiar, bo to największe ograniczenie. Źle dobrana rama zabierze Ci całą radość z jazdy i pewnie skończy się sprzedaniem roweru.

Nie wiem jaką masz nogę i po jakim terenie jeździsz, ale 52 może być trochę za ciężka na początek. Będzie szybciej, ale prawdopodobnie nie będziesz wykorzystywał wszystkich przerzutek.

Edit: nie wiem tylko czy korba powinna
  • Odpowiedz
@Paczek_w_masle: Też narzekam na te opony. Miałem we wcześniejszym rowerku Continentale i teraz mam wrażenie jakbym klocka ciągnął za sobą.

@Lando_Norris: Większy blat -> ciężej kręcić -> potrzebna mocniejsza noga, ale za to szybciej możesz jechać (W teorii). Generalnie większość rowerów w tym budżecie ma tak zwane kompakty, czyli korby z blatami po 50 zębów na większej i 34 na mniejszej. Kross (jak i romet) ma 52/36. Ja już ze
  • Odpowiedz
@malpa447: Ja w mtb, lata temu, zmieniłem zębatkę na bodajże 54... I w zasadzie tylko jej używałem, bo w przeciwieństwie do obecnego gravela, prawie wyłącznie jeździłem po asfaltach. Herezja to moja drugie imię :D
  • Odpowiedz