Wpis z mikrobloga

#windows #komputery

W firmie przybywa coraz więcej komputerów i stanowisk. (ok 10). Nigdy nie konfigurowałem tam sieci, ale chyba czas najwyższy to ogarnąć. Wszystkie kompy są na windowsie (10/11). Zastanawiam się nad utworzeniem sieci wewnętrznej do autoryzacji takiej, że użytkowników konfiguruje się na jednym kompie (serwerze), a oni mogą się zalogować swoimi danymi na każdym innym kompie.

Trzeba mieć na to specjalne licencje i czy dużo przy takim czymś zachodu?
Mile widziane tutoriale / artykuły.

Dzięki
  • 8
  • Odpowiedz
@MaxVerstapen: Dzieki za info. Wszystkie windowsy musza być w wersji pro, serwer też może stać na zwykłej windzie pro tylko trzeba dociągnąć server tools, żeby mieć tą usługę. Następnie trzeba kupić licencje np. per urządzenie za ok 40USD i pokonfigurować całość. Dobrze wnioskuje?
  • Odpowiedz
  • 0
@lokloklok możesz użyć klasycznego active directory, ale dla małej firmy już lepiej wygląda Azure AD, jest darmowe I działa podobnie, choć bez dodatkowych licencji będzie ciut mniej funkcjonalne
  • Odpowiedz
@Koliat: Dzięki, Oblukam sobie. Ja jestem już nie windowsowy. Ogarniam CLI i jakieś sieciowe podstawy, dlatego najważniejszym kryterium jest prostota instalacji, konfiguracji i utrzymania, koszt $40/pc jest bez problemu.
  • Odpowiedz
  • 0
@lokloklok jak chcesz mieć narzędzie w stylu all in one - to plan Microsoft 365 Business Premium się nada najbardziej, ale to już wydatek rzędu 80zl miesięcznie per user - w tym masz pocztę, Onedrive Teamsy, Sharepointa, Intunea, information protection czy Defendera dla firm - bardzo duża paczka ale jak firma zarabia I chce mieć porządne IT to warto ;)

Tu chyba Tobie najbardziej pomoże Intune i Defender z powyższego, bo
  • Odpowiedz