Wpis z mikrobloga

Mirki, ogarnia ktoś z Was Accessa? Próbuję coś zrobić a nie za bardzo wiem jak. Nie wiem w sumie czy to możliwe. Nie znam się też na tyle, żeby sformułować pytanie do Google.

Potrzebuję pomocy z Accessem. Potrzebuję zrobić coś co chyba jest proste, tylko ja za bardzo nie umiem.
Konkretnie:
Mam jedną tabelę A z jedną kolumną.
Mam drugą tabelę B do której będę wpisywać wartości.

I teraz - jeżeli wartość wpisana w B nie występuje w A to ma się pojawić błąd. Do rekordu ma się dodać data z godziną ( to chyba akurat samo może się zrobić poprzez dodanie kolumny w tabeli B z formułą =Now() )
Mam kwerendę do wyszukiwania wartości z B, które nie występują w A (czyli w moim rozumieniu błędnych).
Tylko zupełnie nie wiem co teraz? Jak do tego podejść? Trzeba zrobić jakieś makro, które przy próbie dodania wpisu do B jakoś porówna czy wpisywana wartość jest zwracana w kwerendzie?

Da się to zrobić, żeby działało jak sobie to wymyśliłem?

A, żeby było trudniej to fajnie by było, gdyby jeszcze zwracało duble nawet jeżeli są prawidłowe.

Przykład działania:

1. W tabeli A mam wartości X, Y, Z.
2. Do tabeli B wpisuję X
3. X występuje w A, więc wpisuje się bez komunikatu błędu.
4. Do tabeli B wpisuję V. V nie występuje w tabeli A, więc wpis się dodaje - ale pojawia się komunikat z błędem. W tabeli B mam też kolumnę z datą i godziną, więc mam dokładny "log" kiedy został dodany błędny wpis.
5. Do tabeli A wpisuję ponownie X. X występuje w A, ale już raz było wprowadzone do X. W związku z tym wpis się dodaje, ale pojawia się komunikat z błędem.

Jak tak teraz piszę to chyba do tabeli B trzeba będzie dodać kolumnę "CzyPoprawny" przyjmujący wartości 0 lub 1. W przypadku jak w kroku 5 poprzedni wpis X też powinien być oznaczony jako błędny.

Celem ma być późniejszy eksport tabeli, gdzie będę miał wszystkie błędne wartości z tabeli B wraz z godziną ich dodania.