Wpis z mikrobloga

@ewolucja_myszowatych: no pracowanie na stokenizowanych elementach logicznych/abstrakcyjnych programu, przy jednoczesnym pozyskaniu maksymalnej wydajności, opiera się o niekorzystanie z np. porównywania stringów.

Takie cukierki syntaktyczne, np. tuple (krotki), albo przeciążanie operatorów (np. porównania), to masz dopiero w C++, a nie w zwykłym C.
https://en.cppreference.com/w/cpp/utility/tuple/tie#Example

No albo potrzebujesz napisać funkcję, albo macro.

----
No dobra - w Arduino to też może być C++. Odpowiadając na twoje pytanie, to nie wiem, bo nie znam
@ewolucja_myszowatych: no zarówno w C, jak i w C++ nie ma w języku czegoś takiego jak "properties", że odwołanie się do pola może uruchomić jakąś sekwencję kodu, bo chęć dostępu do pola, to tylko i wyłącznie dostęp do pamięci.

Istnieje od tego wyjątek, ale to już jest na warstwie "krzemu", a nie na warstwie software (dla zaawansowanych będzie to wokół tematu combo volatile, MMIO, przerwań).