Wpis z mikrobloga

@zwei: nic, tylko sie zastanawiam jak to sie powinno poprawnie zrobic. probowalem zrobic kiedys interfejs do programu pythonowego, potem do Go i nie znalazlem dobrego rozwiazania do zadnego z tych jezykow
w pythonie jakis #!$%@? tkinter, do Go w sumie nic nie ma
@janekhe: no to w takim generycznym przypadku, jeżeli nie chcesz webowo, to najlepiej chyba właśnie Qt, bo jest wieloplatformowy i ma bindingi do wielu języków (m. in. właśnie do Pythona i Go) i jest w miarę łatwy do ogarnięcia.
nic, tylko sie zastanawiam jak to sie powinno poprawnie zrobic.


@janekhe: ludzkość zadaje sobie to pytanie od lat 70/80 i dalej nie wie, to strasznie skomplikowany temat. Najlepiej na tą chwilę wygląda rynek aplikacji webowych, ewentualnie electron, jeśli chcesz użyć webowki na desktopie
@janekhe: Renderujemy na CPU i piszemy wprost do framebuffera jak real men a nie jakies #!$%@? w rurkach używające frameworków ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Jak już chcesz mieć trochę więcej wygody i produktywnośći to masz xlib/xcb pod xserver.
@Saly: No właśnie nie powinien być akceptowalny xD Wspólczesne aplikacje mają większego input laga niż mój win98 na 750Mhz procku. To że wszyscy zaakceptowali fakt że współczesny soft jest super #!$%@? nie znaczy że to jest w porządku.

@janekhe: To zależy w sumie co chcesz targetować. Jeśli cross-platform to Qt jest najmniejszym złem. Jeśli tylko linux to GTK nie jest najgorsze, tylko GTK4 bywa niestabilny i ma trochę bugów. Jeśli
Teams, Slack - wszystko chodzi na CEF'ie


@WhiskyRomeo: I jest mega gównem ( ͡° ͜ʖ ͡°)

@janekhe: Jeśli koniecznie chcesz robić GUI w webdevie to lepszym rozwiązaniem będzie napisanie apki np w C++/Ruscie i hostowanie jakieś restowego API na localhoscie, wtedy możesz pisać GUI w Reacie, masz oddzieloną logike i ui, apka nie zamula i nie ma narzutu. A interfejs otwierasz normalnie w przeglądarce.