Wpis z mikrobloga

@Djodak: Szutrowe drogi zwykle są pofałdowane jak tara. Skąd biorą się te uciążliwe garby i dołki? Odpowiedzi udzielają fizycy w jednym z ostatnich "Physical Review Letters".

Stephen Morris z kanadyjskiego Uniwersytetu Toronto, Nicolas Taberlet i Jim McElwaine z angielskiego Uniwersytetu Cambridge wykonali eksperyment. Laboratoryjny stół pokrywali wieloma rodzajami gruntu - z miałkiego i grubego piasku, żwiru, gliny etc. A potem za pomocą specjalnej maszyny przesuwali stół pod gumowym kołem - w
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 33
@Tonari_Totoro: A ja głupi myślałem, że to rolnicy robią to swoimi ciągnikami przejeżdżając po wilgotnej drodze. Później te wyzlobienia wysychają i pozostaja takie nierówności.
Wypok bawi i uczy. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 5
@Djodak: @Tonari_Totoro: a jaki macie komfort jazdy w waszych samochodach po takiej drodze ze względnie normalna prędkością?
Bo dwa lata temu na Mazurach jechałem taka droga i nie dało się jechać szybciej niż 20km/h. Zawieszenie w ogóle nie wybierało tych dziur. Było mega twardo.

Co prawda miałem wtedy dużo rzeczy uszkodzonych w zawieszeniu i układzie napędowym, nawet opony były tak #!$%@? że dopiero po nabiciu 2.7 bara dało się w
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 3
@jestem_legenda: jak się upre to i 80kmh mogę jechać autem albo motorem. Zazwyczaj 50-60 bo powyżej zauważyłem że zawieszenie nie nadąża odbijać i nie tłucze tak mocno ale i trakcja jest mniejsza. No i jak coś wyleci. Pola to idzie zahamować. Tyle ze aucie mam profil 60 i cisneinie 2,2 bara to mi nie wiele nie przeszkadza taka droga
  • Odpowiedz
@Djodak: to ja nie będę Śmieszkowa i ci odpowiem - chodzi o to że takie drogi gruntowe co jakiś czas robią doły i koleiny i co jakiś czas są "równane" przez spychacz na gąsienicach. To są pozostałości po jego przejdzie. Albo karbowana droga albo doły.
  • Odpowiedz
@Tonari_Totoro: @Djodak: W części miejsc ta tara wynika z kiepskiego stanu maszyny do równania drogi (bo jest świeżo po jej wyrównaniu a potem zanika na rzecz większych dziur). Z tego co mi mówiono wynika to z faktu że mechanizm ostrza ścinającego nierówność jest już wyrobiony i ostrze (oznaczone 10 na rysunku) chybocze się zamiast dawać równą nawierzchnię.

równiarka służy do równomiernego rozłożenia materiału nawiezionego celem niwelacji drogi.

I to jest
Massad - @TonariTotoro: @Djodak: W części miejsc ta tara wynika z kiepskiego stanu ma...

źródło: comment_1658302800D6mrSzXwqvlZIZ9OzX0NRL.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
99% polskich szutrówek nigdy nie widziało maszyny do równania drogi, a tym bardziej takiej z luzami na ostrzu ścinającym.


@Tonari_Totoro: a ty negujesz to co widziałem na własne oczy? Czyli drogę po przejściu równiarki.

Poza tym jak pytasz o naukę. Czy przeczytałeś ta publikację, czy tylko podsumowanie które wkleiłeś? Załączam figurę z publikacji na której można porównać wytworzoną tarkę z rozmiarem koła. I porównaj to do zdjęcia które wrzucił OP.
Massad - > 99% polskich szutrówek nigdy nie widziało maszyny do równania drogi, a tym...

źródło: comment_1658303658wbbyw3uENdsX9zd3M07aSY.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz