Mam ostatnio trochę wolnego czasu i zastanawiam się nad nauką programowania. Nie chcę się przebranżowić ani nic, po prostu for fun. I tu stoję nad pytaniem do was: jaki język wybrać? Chciałbym iść w stronę pisania gier na androida. Z programowaniem nie mam nic wspólnego, kiedyś HTMLa się uczyłem. Java, python czy JavaScript?
@Zolty-snieg: ale jak chce pisać gry na androida to na pewno nie python. Fakt, jest to dosyć uniwersalny język, ale mimo wszystko do tego się nie nadaje. Tutaj jakas Java/Kotlin
@kolej_ktora_jezdzila_po_psie: jeśli hobbystycznie to tylko python - najlepiej to jeszcze kup sobie raspberrypi i rób sobie domowe projekty, zaczynając od jakichś termometrów mierzących Ci temperaturę przez całą dobę, przez czujniki zanieczyszczenia powietrza, mierzenie prędkości internetu, potem instalujesz Grafanę i masz piękne wykresy z tych danych. Poza tym właściwie możesz tam zrobić co tylko Ci się wymarzy, a python jest na tyle prosty, że dasz radę zrobić to samodzielnie po prostu
@kolej_ktora_jezdzila_po_psie: Tak jak koledzy wcześniej wspomnieli - jeśli apki na Androida to Kotlin, jesli gry to chyba najlepiej C# + Unity, najszybciej będziesz w stanie uzyskać jakieś efekty i nie zniechęcisz się za szybko. Jak już opanujesz odrobinę C# to później douczenie się Kotlina nie jest problemem.
@kolej_ktora_jezdzila_po_psie: Jak gry mobilne to tylko Unity tak naprawdę. Masz ogromna ilość materiałów w necie, do tego obecny edytor jest o wiele lepszy niż x lat temu Unity 4.0 czy nawet 5.0, które lubiły się crashować bez powodu, więc wygodnie się na nim pracuje. Język C# wydaje mi się w miarę przyjazny na start. Ja zaczynałem w sumie programować w Unity + C# w drugiej klasie technikum, wcześniej oczywiście masa
#programowanie #programista15k