Wpis z mikrobloga

Siemka, od ponad roku codziennie się uczę unity w celu przebranżowienia się, i teraz mam zastój, ponieważ nie wiem jak progressować, ukończyłem podstawowe kursy na udemy, próbowałem robić dwa kursy pod intermidiate, lecz prowadzący mnie wkurzał, bo miał przygotowane odpowiedzi na drugim monitorze i po prostu kopiował skrypt bez ukazywania swojego toku myślenia i ogólnie zamysłu, i teraz mam pytanie, czy jest sens męczyć te kursy albo, czy są inne sposoby niż kursy na progressowanie, czy po prostu olać to wszystko i robić swoje projekty?
#gamedev
  • 10
@salatam: Nic tak dobrze nie progresuje jak rozwiązywanie własnych problemów. Wybierz sobie jakąś prostą grę ze sklepu androida lub ze steam, chodzi o sam pomysł, taką co sam chciałbyś w nią zagrać. I spróbuj wykonać prototyp, zwykle to powinno zająć Ci od 2 dni do 2 tygodni, nie więcej. Jeżeli efekt Cię zadowoli dodaj efekty i kolejne mechaniki. Jeżeli utkniesz albo ta gra Cię znudzi to wybierz inny pomysł i wykonaj
@salatam: ale kim chcesz być w gamedevie? Programistów początkujących jest w brud i ciężko przebić się przez rekrutację nie mając czegoś więcej. Moim zdaniem ciśnij ostro w język c# + obsługę Unity, jak @denis-szwarc: zauważył, samemu, swoje projekty. Z perspektywy czasu wiem jak ważne jest określić sobie wstępne założenia projektów do nauki, jakieś podstawowe GDD z rozpisanym prosto designem gameplayu, ui itd. Tam @dziki_dziki: wspomniał o kopiowaniu, to bardzo
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@uytx: a to też, aczkolwiek na początek ue5 nie polecam z kilku względów:
- uboższa dokumentacja
- za czym idzie mniej tutoriali
+ Aczkolwiek te dostępne są dość kompleksowe a nie chaotyczne i w różnych dziwnych zakątkach sieci. Czasem znajdę rozwiązanie problemu Unity w niższej odpowiedzi na stacku,forum, w filmie który ktoś zalinkuje i ma ze 2 tysiące wyświetleń
- unreal ostro idzie w visual scripting i c++ tam raczej pełni
czasami pracując nad nim chcę mi się płakać jak jest kolejny crash z dupy


@TymRazemNieBedeBordo: spoko, Unreal nie jest lepszy pod tym wzgledem ( ͡° ͜ʖ ͡°) Dokumentacja to wielka bieda, ale community jest spore i yt/reddit/discord nadrabia za Epica. Blueprinty sa spoko, ale mozna na nich wpasc w duzo pulapek szczegolnie jak sie jest nowym. Z drugiej strony imo lepiej sie wkrecic na visual scriptingu i