Wpis z mikrobloga

Wziąłem się dziś za mały przegląd roweru i mam 2 pytanie dotyczące serwisu.

-Przy sterach, w tym rowku, jest trochę piasku, który przy przekręcaniu kierownicy wydaje odgłosy typowego obcierania. Wyczyściłem pędzelkiem ile mogłem, ale nie udało się całości. W takim wypadku za każdym razem odkręcacie stery i czyścicie? Czy olewacie?

-Przednie koło ostatnio jakby nierówno pracuje. Pojawiają się nierównomierne wibracje(?) przy hamowaniu głównie. Dziś na stojaku kręcąc kołem i trzymając kierownicę również było czuć na niej, że nie pracuje równo. Myślicie, że piasta zbyt skręcona (nie tak dawno temu rozbierane było i może konusy mają za mały luz) czy mogła paść? Nie wiem jak się objawia zepsuta piasta, ale od początku widziałem opinie, że są słabe w porównaniu do reszty, no ale jeździło ( ͡° ʖ̯ ͡°)

#rower
  • 8
@pingWIN00: pierwsze: wez te stery wyczysc, nasmaruj i zloz. pomysl o ich uszczelnieniu taka gumowa harmonikja jak to niektore weze w pralce czy w samochodzie są. moze nie bedzie to wygladac ale działa.
co do drugiego to jestes pewien ze masz wszystki kulki we wiankach w piescie, albo ze wianki sie nie rozlecialy? z tego co zauwazylem to wianki moga wymagac ponownej regulacji jakis czas po serwisie.
@pingWIN00:

1. stery się jakoś bardzo nie syfią - ale jeśli chcesz przeczyścić to nie ma innej opcji niż to rozmontować.
2. ma luz boczny (czyli koło zapięte w widelcu się rusza na boki) czy po prostu jest nierówny/skokowy opór na osi w trakcie obracania?
@memifazi: Ostatnio właśnie czyściłem stery, ale w takim razie znów to zrobię dla spokoju.

Co do kulek to tak, jestem pewien. Sam jakiś miesiąc temu robiłem przegląd tego koła i były wszystkie. Nie pamiętam czy były tam wianki w ogóle, na sterach na pewno, ale teraz tego nie sprawdzę, bo te konusy od kumpla pożyczałem i nie mam ich przy sobie. Jeśli były to były całe, bo bym zauważył.
@bibsz: Teraz już pewny nie jestem, ale możliwe, że smarowałem stery przed szlakiem orlich gniazd i dlatego ten piach tam wpadł. Normalnie nie mam na trasach dużo piasku, więc do tej pory nie miałem właśnie takich incydentów.

Koło nie ma luzów bocznych, bardziej to drugie co opisujesz.
Koło nie ma luzów bocznych, bardziej to drugie co opisujesz.


@pingWIN00:

to wskazuje na to iz konusy sa zbyt mocno skręcone, albo już masz na nich wżery. (małe wżery to nic strasznego - ale warto wymienić konusy wcześniej czy póżniej)
Generalnie łożysko piasty winno być skręcone najlżej jak sie da - czyli np trzymając koło w ręku może być luz boczny który musi zniknąć po zapięciu koła w widelcu. To wymaga
@bibsz: No właśnie oglądałem kilka filmików i wydawało mi się, że zostawiłem bardziej minimalny luz niż zbyt mocno skręcone, ale może coś na kole się zmieniło, nie wiem. Cóż, pożyczę jeszcze raz w takim razie klucze i będę kombinował, oby pomogło. Dzięki za porady
@haxx: Opona jak i obręcz jest dobrze ustawiona, nic nie chodzi na boki. Możliwe, że miałem po ostatnim razie też za mocno skręcone stery, i mogło to być jednym z powodów, ale pogoda nie pozwoliła na testy, więc tylko przeczyściłem stery, skręciłem lżej (tak, żeby tylko luzów nie było, wcześniej trochę bardziej na czucie xd). Jutro przyjdą mi klucze do piasty, więc będę sprawdzał w tamtym kierunku