Wpis z mikrobloga

Przekopiowuje swój post sprzed roku, z którym chyba do końca się aż tak nie zgadzam. To w sumie ciekawe, jak przez roku czyjeś poglądy mogą ewoluować. Niemniej jednak zapraszam do dyskusji, bo jest o czym.

#lgbt #pridemonth #depresja #korposwiat #korporacjonizm #kapitalizm #pride

To dziś. Dzisiaj zaczyna się Miesiąc Dumy (specjalnie używam polskiego odpowiednika, mając świadomość szerszego kontekstu znaczenia słowa pride, bezczelnie naśmiewając się z całego konstruktu). Tak przynajmniej dumnie nazywają go zachodnie, olbrzymie organizacje. Przecież powinienem czuć dumę, prawda?

...pytanie tylko: dlaczego?

Korporacyjny konstrukt, mający w założeniu sympatyczną ideę równości, zachęcania osób nieheteronormatywnych do niechowania głowy w piasek, do uniesienia jej do góry, krzyczenia: "Spójrzcie na mnie! Jestem tacy jak wy! Chcę cieszyć się życiem i być dumnym z małych osiągnięć, swoje związku i wspólnych przeżyć!"

Masz, kup ten tęczowy produkt.

Za pieniądze, jakie wydasz na tę piękną, tęczową torbę, przekażemy 1% z wydatków na Losową Tęczową Fundację

͈̓̆͠A̷̯̭̓̍͠Ṫ̵̟̀̚R̸̠̮̔͂̚͜Z̴̖̒͆̈́ ̵̢̧̱̐̅͝N̴̡͈̩̐̑Ă̸͔̠̲͘ ̴̢̞̬̈̅̔T̷̛̘̬̦̐Ȩ̸̰̩̀͐C̵͔̟̆Z̴̛̳̮Ó̸̢̋̚W̴͎̿̀E̵͚̞̟͐̿ ̴̡̳̮̀͗L̴̮̻̉O̴̹̲̎͜G̷̼̤̓Ö̸̲͊ ̴̡͔̠̃N̷̘̋͌̊A̵̦̦̪͗̓̚S̸̝̈́́Z̸̙͓̋E̷̮̙͆̇J̸̨͇̺̏̂̇ ̶̑̕ͅF̶̢͔̞́͘I̶̡͇͎͋́͝R̶̨͈̉̕M̵̼̻̯̑Ÿ̷̟́̐

Miesiąc dumy w rezultacie przekonuje jednak już co najwyżej przekonanych, a nieprzekonanych antagonizuje jeszcze bardziej, próbując im wciskać tęczowe kubki, torby czy inne bzdury na każdym kroku. To tylko po raz kolejny pusty virtue signalling, nie miejcie żadnych złudzeń.

O ile HRówka, jakaś Baśka czy inna Kaśka, będąca na superważnym stanowisku typu Specjalista ds. Równości i Radości ma dobre serduszko i dobre intencje, to generalnie firma jako tako ma to generalnie w głębokim poważaniu to, czy Tobie, osobo LGBT, jest lepiej czy gorzej. Zależy im tylko na Twoich pieniądzach.

KUP PRODUKT

Miesiąc dumy będzie dla mnie kolejnym miesiącem uświadamiania sobie, że nie czuję przynależności do żadnej grupy. Tęczowe kolektywy typu KPH czy Lambda to wydmuszki, kolejny objaw motywu spektaklu. Z jednej strony widzę konserwatystów, stąd boję się komukolwiek przyznać cokolwiek, z drugiej strony progresywną lewicę, próbującą podpuszczać i wyśmiewać tych pierwszych.

Dla mnie, jako geja, ten miesiąc będzie miesiącem niczego innego poza wkvrwieniem i żalem... kim ja do cholery jestem?
theicecold - Przekopiowuje swój post sprzed roku, z którym chyba do końca się aż tak ...

źródło: comment_16540769594Aqw8UqZosUcp3reCJzeEC.jpg

Pobierz
  • 11
  • Odpowiedz
@Cheeseburgg: moje. Nie do końca się z moim własnym postem zgadzam. Uważam, że organizacje typu Stonewall itd. nie są do końca wydmuszkami, a ich działania, przynajmniej w założeniach, są mimo wszystko potrzebne i szlachetne.
  • Odpowiedz
@theicecold: Kiedy w Polsce zalegalizowano małżeństwa jednopłciowe? Czy Ty po prostu z tych konserw co mają zespół przesunięcia świadomości i myślisz, że żyjesz na kampusie liberalnego uniwersytetu po drugiej stronie oceanu?
  • Odpowiedz
@AugustinTarrou: Ten mem w kontekście Polski odnosi się do wielkich molochów, którzy bardzo ostrożnie wchodzą z takimi hasłami na rynek, tak poza tym słusznie, w Polsce on ma dużo mniej sensu w USA.

Zresztą poglądy mi się przez ten rok nieco zmieniły, a chciałem zobaczyć jak ludzie reagują na ten tekst dzisiaj.
  • Odpowiedz
@theicecold: Ten mem w Polsce przecież kompletnie nie ma sensu. W Polsce nie ma nawet związków partnerskich, społeczeństwo jest względnie konserwatywne i rząd jest konserwatywny, a część firm mimo to bierze udział w pride month.
  • Odpowiedz
@theicecold: Mam jeszcze dwa pytania do Twojego wpisu:
1) nie uważasz, że ten pride-marketing w takich krajach Polska ma korzyść w postaci przełamywania tabu wokół homoseksualizmu?
2) jak się ma nazywanie KPH wydmuszką do tego, że oferują pomoc prawną i psychologiczną dla osób homoseksualnych?
  • Odpowiedz
1) nie uważasz, że ten pride-marketing w takich krajach Polska ma korzyść w postaci przełamywania tabu wokół homoseksualizmu?


@AugustinTarrou: trochę tak, a trochę nie. Dalej mimo wszystko mam wrażenie, że to jest taki kapitalistyczny virtue signalling, nieszczery nieco, ale liczę na to, że efekt takich działan będzie pozytywny.

2) jak się ma nazywanie KPH wydmuszką do tego, że oferują pomoc prawną i psychologiczną dla osób homoseksualnych?


Napisałem już wyżej, że
  • Odpowiedz
@AugustinTarrou: no... Te wszystkie działania dużych firm są nieszczere, to jest wszystko wykalkulowane. To, że logo w Polsce i w USA jest takie samo, tj. w wersji tęczowej, to nie dlatego, że chcą specjalnie wprowadzać tęczę w Polsce i niejako pokazywać poparcie dla LGBT - #!$%@? ich to boli tak naprawdę. Robią to, bo to jest modne w przestrzeni internetowej, a przecież nie będą robić oddzielnych wersji kampanii reklamowych na
  • Odpowiedz