Wpis z mikrobloga

Jeśli ktoś jeszcze chce dowodów że ta gra nawet w oczach cd projektu to niewypał finansowowizerunkowy to fakt że będzie tylko jeden parogodzinny expansion i to koniec definitywny tej marki, chyba mówi sam za siebie, well
#cyberpunk2077
  • 18
"Parogodzinny" byc nie moze, bo za darmo tego nie beda rozdawac. ( ͡° ͜ʖ ͡°) Pewnie dlugoscia dorowna pierwszemu dodatkowi do wiedzmina 3.
@stefan8800: co Ty bajdurzysz Mireczku, po pierwsze gra się sprzedała i zarobiła tak, że większość firm może jedynie pomarzyć o takich wynikach ¯\_(ツ)_/¯ po drugie, wizerunek redzi sobie spieprzyli sami oszukując klientów, ich działania przekładają się na wizerunek firmy, a nie gra... po trzecie CP2077 to gra na motywach wcześniejszego CP2022 autorstwa M. Pondsmitha i to, że redzi nie będą już rozwijać tego tytułu nie oznacza żadnego definitywnego końca tej marki,
@stefan8800: dla mnie większą porażką jest fakt, że CDP zdecydował się porzucić swój autorski silnik, który w najnowszej iteracji musi być ulepem nie do uratowania i wolą płacić marżę Epicowi za Unreala.

Wątpię czy coś się u nich poprawi, wiele problemów jakie ma CP2077 nie wynika z silnika gry a samego managementu. Nawet przeprosiny z ust Iwińskiego nie były dostateczne, a na callach inwestycyjnych też chowają głowę w piasek. Sasko bierze
a tutaj klops


@wilczur: nie sprzedali tyle ile zakładali, to oczywiste, niemniej jednak to ile sprzedali to dalej bardzo dobry wynik i przekłada się na ogromną kwotę ¯\_(ツ)_/¯
@tarkaz: To jest chyba trochę bardziej skomplikowane niż "no zarobiliśmy więcej niż wsadziliśmy w grę, odbębniamy sukces". Jednak potrzebują sporej kasy do przodu na kolejne projekty (jeżeli sprzedali ~60% tego co zakładali, to jest to poważny brak i w długofalowych planach będą musieli przycinać) i potrzebują zaufania inwestorów (a tutaj się posypało grubo - nawet Activision-Blizzard, który wyprowadził wspaniałe combo afer i przeciętnych releasów spadł o około połowę do ATH w
@Niemamrigczu: no może trochę z tym ULTRA przesadziłem, ale jednak poinformowali o dodatku do gry AAA i pracą nad grą RACZEJ AAA znanej i lubianej marki- czyli jednak COŚ. Mogli #!$%@?ąć że wracają do korzeni i robią Wiedźmin: Versus 2, albo kontynuację Thronebreakera, albo w ogóle z niczego nie wyskakiwać, bo raczej pewne jest że coś tam robią, przy czymś dłubią.
potrzebują sporej kasy do przodu na kolejne projekty

potrzebują zaufania inwestorów

mniej kasy wsadzą w marketing, a więcej w development

raczej pewne jest że coś tam robią, przy czymś dłubią.


@wilczur: budżet na marketing, o który był wielki płacz od początku, już się zwrócił im kilkukrotnie, więc to pokazuje, że decyzje były słuszne, teraz kasy im nie brakuje, a inwestorów zawsze mogą znaleźć nowych ¯\(ツ)_/¯ ja to widzę tak, że
@Niemamrigczu: A to aż tak nie śledzę ich, nawet nie wiedziałem. Ogólnie clue mojej wypowiedzi właśnie było takie, że mimo głośnych nazw w njusach, nie napędziło to wzrostu "to the sky" na giełdzie :P.

@tarkaz: O tym też na samym początku przy premierze pisałem - że trzeba gnoić taką postawę, że kasa wpompowana w marketing przekłada się na wincyj kasy wypompowanych z graczy, bo jako gracze dostaniemy po dupie. Inwestorzy
widzę że robisz powoli postępy


@Wormditt: a Ty jak tam, już policzyłeś sobie wszystko czy dalej jest manipulowanie faktami i narracja, że nie zarobili? ( ͡° ͜ʖ ͡°) sęk w tym Mireczku, że nawet nie realizując swoich prognoz zarobili bardzo dużo, także albo albo ¯\_(ツ)_/¯