Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 50
Ale jajo, ogólnie miałem do zrobienia rozrząd w Forku. A lubię robić rozrządy w Subaru tak ogólnie (w sensie w EJtach). No i miałbym to poskładane przed 20... A tak to dopiero kończę xD
Ogólnie przy paskach do tych silników są naniesione znaki, jak się pokrywają z kołami to jest git no bo wyznaczają ilość zębów między znakami. I cały czas miałem lekko kopnięte znaki z jednej strony, myślałem że może była głowica planowana ale nie, auto od nowości w jednej rodzinie i nie miało takich problemów.
Co się okazało po paru godzinach przeglądania schematów, czytania wątków - Bosch #!$%@?ął się z oznaczeniem o ząb xDD no co za gówno. W końcu po którymś ściągnięciu, obracaniu, liczeniu zębów ustaliłem że od środka do prawej głowicy ma być 54,5 zęba, a było 55,5 (°° i to nie że pasek ma ich za dużo czy coś - po prostu znaczniki prawej strony mają przesunięcie, cała reszta zestawu jest git (swoją drogą rolki INA).
Taka ta mechanika. Jutro zrobię wpis z numerami części, zadzwonię na hurtownię i nawet skrobnę maila do Boscha bo jeszcze ktoś sobie złoży źle (no bo ząb i to na 2/4 wałków to niedużo) i potem będzie zdziwienie co tak kwadratowo chodzi. Ale to nie dzisiaj.

#motoryzacja #subaru #zalese i może też #chwalesie trochę bo widzę że zostawiłem Gedore wyeksponowane na silniku, a to nie pierwsze lepsze dymano ( ͡ ͜ʖ ͡)
Odczuwam_Dysonans - Ale jajo, ogólnie miałem do zrobienia rozrząd w Forku. A lubię ro...

źródło: comment_1653519230b3VJpjYZIvformxyk4lCuf.jpg

Pobierz
  • 9
via Wykop Mobilny (Android)
  • 5
@cecen: to jest SG ten 150coś kunia ze zmiennymi fazami na dolocie, w SOHC jak mam w starej Imprezie to już w ogóle rozrząd to jest bajka :D ale ten też się świetnie robi - kocham w Subaru to że ustawiasz znaczniki do pionu i nara, no tylko tu jest o tyle kijowo że lewy wałek jest na zaworze i trzeba go blokować, no i ogólnie te znaczniki to dobry hint
@Odczuwam_Dysonans: no własnie niedawno oddalem moja impreze do warsztatu na wymiane rozrządu i jak go odebrałem to dziwnie telepał na niskich obrotach. Zwróciłem im, wszystko posprawdzali, ale nadal telepie. Pojechałem do warsztatu typowo subarowego to za 600zł mi ustawili rozrząd jak trzeba;p Próbowałem dopytać o co chodzi, to koles nie był zbyt wylewny ale powiedział, że paski jakiejśtam firmy (ale nie bosch) mają inne oznaczenia i trzeba zakładać jakoś inaczej. Tak
via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
@groznaglizda303: kielichy o dziwo są bo nawet zmieniałem tu amory, wleci przed zimą jeszcze jakieś zabezpieczenie. Za to błotniki z tyłu były robione no bo ranty, no i jak gość wyciął poszycie zewnętrzne to się dopiero zaczęło :P. A auto całe życie w jednej rodzinie, ledwie 200kkm przez 16 lat i do tego przez większość życia garażowane... Przy czym jak moją Imprezę parę lat temu znajomy mi się zdeklarował połatać w
@looongier: no bo niby wszystko jest rozpisane, ale robisz zgodnie z instrukcją i się nie zgadza... Ale właśnie ten jeden ząb można uznać za jakąśtam tolerancję a potem problemy. Są też schematy z podaną liczbą zębów pomiędzy znacznikami i koniec końców tak do tego doszedłem, tyle że kombinując straciłem pewnie w sumie z 4h bo ściągałem i zakładałem ten rozrząd jak #!$%@? :P problem jest taki że tam są koła z
@zara34: nie sądzę, kupuję w tej hurtowni od 2008r i nie jest to mały sklepik, raczej by sobie nie pozwolili na niepewne źródło zaopatrzenia. Ot, jest błąd w procesie produkcyjnym - fuckupy zdarzają się nawet w częściach od producenta, tzw. na pierwszy montaż.