Wpis z mikrobloga

Aktualny #metar z godziny 21:00 (kliknij na lotnisko, aby zobaczyć odkodowany metar)

#metar - co pół godziny (sub/czarnolisto) #metar00 - co godzinę

EPBY 142000Z 24006KT 3000 -DZ BR OVC003 00/00 Q1025 =

EPGD 142000Z 25003KT 200V290 2000 -DZ BR BKN003 03/03 Q1023 =

EPKK 142000Z 26012KT 9999 BKN009 00/M01 Q1028 =

EPKT 142000Z 23007KT 4000 BR FEW005 BKN009 M00/M01 Q1028 =

EPLB 142000Z NIL=

EPLL 142000Z 27009KT 4000 BR OVC005 00/00 Q1026 =

EPMO 142000Z 25011KT 1400 R08/P2000N BR OVC003 00/00 Q1025 =

EPPO 142000Z 24005KT 210V270 3500 -DZ BR OVC003 01/M00 Q1026 =

EPRZ 142000Z 23008KT 9999 FEW017 M02/M03 Q1027 =

EPSC 142000Z 22006KT 0700 R31/1700 FG OVC001 02/01 Q1025 =

EPWA 142000Z 28012KT 2000 BR BKN001 01/01 Q1025 TEMPO BKN002=

EPWR 142000Z 24005KT 9999 BKN020 01/M01 Q1029 =

EPZG 142000Z 23006KT 3500 BR FEW007 OVC016 02/02 Q1027 =

#metar #metarbot #bot (wersja #beta)

zapytania/infrormacje: @Mehgods

Czym jest METAR? Jest to format raportu o pogodzie używany w meteorologii lotniczej i prognozie pogody więcej informacji:


151800 dzień 15. bieżącego miesiąca, raport z godziny 1800 zulu (czas UTC), lokalny dodaj +1


27025KT - wiatr z kierunku 270 stopni o sile 25 węzłów


29028G43KT - wiatr z kierunku 290 stopni o sile 28 węzłów w porywach do 43


9999 lub 0300 - widzialność w metrach, CAVOK = Cloud and Visibility OK


BKN005 - podstawa chmur (BKN005 broken 500ft )


01/M02 - temperatura/punkt rosy w tym przypadku +1/-2


Q0999 - ciśnienie QNH w tym przypadku 999hPa