Wpis z mikrobloga

Aktualny #metar z godziny 19:00 (kliknij na lotnisko, aby zobaczyć odkodowany metar)

#metar - co pół godziny (sub/czarnolisto) #metar00 - co godzinę

EPBY 141800Z 24007KT 210V270 3200 BR OVC003 01/01 Q1025 =

EPGD 141800Z VRB02KT 2000 BR BKN003 02/02 Q1021 =

EPKK 141800Z 26010KT 9999 BKN008 00/M01 Q1027 =

EPKT 141800Z 22006KT 4000 BR SCT006 BKN007 M00/M01 Q1026 =

EPLB 141800Z NIL=

EPLL 141800Z 27009KT 3000 BR OVC004 M00/M00 Q1026 =

EPMO 141800Z 25008KT 1200 R08/1100VP2000U BR OVC003 02/02 Q1024 =

EPPO 141800Z 27009KT 3500 DZ BR OVC003 M00/M01 Q1026 =

EPRZ 141800Z 23006KT CAVOK M02/M03 Q1026 =

EPSC 141800Z 21005KT 1500 -DZ BR FEW001 BKN002 01/01 Q1025 =

EPWA 141800Z 25005KT 1100 R33/1100N BR BKN001 03/03 Q1024 NOSIG=

EPWR 141800Z 27006KT 9999 BKN020 00/M02 Q1028 =

EPZG 141800Z 26004KT 230V300 5000 BR BKN008 OVC013 02/01 Q1027 =

#metar #metarbot #bot (wersja #beta)

zapytania/infrormacje: @Mehgods

Czym jest METAR? Jest to format raportu o pogodzie używany w meteorologii lotniczej i prognozie pogody więcej informacji:


151800 dzień 15. bieżącego miesiąca, raport z godziny 1800 zulu (czas UTC), lokalny dodaj +1


27025KT - wiatr z kierunku 270 stopni o sile 25 węzłów


29028G43KT - wiatr z kierunku 290 stopni o sile 28 węzłów w porywach do 43


9999 lub 0300 - widzialność w metrach, CAVOK = Cloud and Visibility OK


BKN005 - podstawa chmur (BKN005 broken 500ft )


01/M02 - temperatura/punkt rosy w tym przypadku +1/-2


Q0999 - ciśnienie QNH w tym przypadku 999hPa