Wpis z mikrobloga

Aktualny #metar z godziny 18:00 (kliknij na lotnisko, aby zobaczyć odkodowany metar)

#metar - co pół godziny (sub/czarnolisto) #metar00 - co godzinę

EPBY 141700Z 23006KT 2900 BR OVC003 01/01 Q1024 =

EPGD 141700Z 25003KT 210V290 2000 BR BKN001 02/02 Q1022 =

EPKK 141700Z 26009KT 9999 BKN009 M00/M01 Q1026 =

EPKT 141700Z 23006KT 4000 BR FEW003 SCT005 BKN006 M01/M01 Q1026 =

EPLB 141700Z NIL=

EPLL 141700Z 25008KT 2800 BR OVC003 M00/M00 Q1025 =

EPMO 141700Z 24007KT 1200 R08/0800D PRFG BR OVC002 03/03 Q1024 =

EPPO 141700Z 27011KT 4000 BR OVC003 M00/M01 Q1026 =

EPRZ 141700Z 22007KT CAVOK M01/M03 Q1025 =

EPSC 141700Z 25008KT 2500 BR FEW002 BKN003 01/01 Q1025 =

EPWA 141700Z 22004KT 3000 BR SCT002 BKN006 03/03 Q1024 NOSIG=

EPWR 141700Z 26005KT CAVOK 00/M02 Q1027 =

EPZG 141700Z 25005KT 220V290 5000 BR SCT008 OVC016 02/01 Q1026 =

#metar #metarbot #bot (wersja #beta)

zapytania/infrormacje: @Mehgods

Czym jest METAR? Jest to format raportu o pogodzie używany w meteorologii lotniczej i prognozie pogody więcej informacji:


151800 dzień 15. bieżącego miesiąca, raport z godziny 1800 zulu (czas UTC), lokalny dodaj +1


27025KT - wiatr z kierunku 270 stopni o sile 25 węzłów


29028G43KT - wiatr z kierunku 290 stopni o sile 28 węzłów w porywach do 43


9999 lub 0300 - widzialność w metrach, CAVOK = Cloud and Visibility OK


BKN005 - podstawa chmur (BKN005 broken 500ft )


01/M02 - temperatura/punkt rosy w tym przypadku +1/-2


Q0999 - ciśnienie QNH w tym przypadku 999hPa