Wpis z mikrobloga

Aktualny #metar z godziny 17:00 (kliknij na lotnisko, aby zobaczyć odkodowany metar)

#metar - co pół godziny (sub/czarnolisto) #metar00 - co godzinę

EPBY 141600Z 22006KT 2400 -DZ BR OVC002 01/01 Q1024 =

EPGD 141600Z VRB02KT 2000 BR OVC003 02/02 Q1022 =

EPKK 141600Z 25010KT 9999 SCT010 M01/M02 Q1026 =

EPKT 141600Z 22005KT 180V240 4000 BR SCT004 BKN005 M01/M01 Q1025 =

EPLB 141600Z NIL=

EPLL 141600Z 26008KT 0700 FZFG OVC001 M00/M00 Q1025 =

EPMO 141600Z 20004KT 1600 BR OVC004 03/03 Q1024 =

EPPO 141600Z 26008KT 4000 BR OVC003 00/M01 Q1025 =

EPRZ 141600Z 21007KT CAVOK M01/M02 Q1025 =

EPSC 141600Z 21007KT 1800 BR BKN001 01/00 Q1024 =

EPWA 141600Z 21003KT 2500 BR SCT003 BKN006 03/03 Q1024 TEMPO BKN002=

EPWR 141600Z 25007KT CAVOK 01/M02 Q1026 =

EPZG 141600Z 25006KT 210V290 5000 BR OVC013 02/01 Q1026 =

#metar #metarbot #bot (wersja #beta)

zapytania/infrormacje: @Mehgods

Czym jest METAR? Jest to format raportu o pogodzie używany w meteorologii lotniczej i prognozie pogody więcej informacji:


151800 dzień 15. bieżącego miesiąca, raport z godziny 1800 zulu (czas UTC), lokalny dodaj +1


27025KT - wiatr z kierunku 270 stopni o sile 25 węzłów


29028G43KT - wiatr z kierunku 290 stopni o sile 28 węzłów w porywach do 43


9999 lub 0300 - widzialność w metrach, CAVOK = Cloud and Visibility OK


BKN005 - podstawa chmur (BKN005 broken 500ft )


01/M02 - temperatura/punkt rosy w tym przypadku +1/-2


Q0999 - ciśnienie QNH w tym przypadku 999hPa