Wpis z mikrobloga

Aktualny #metar z godziny 15:00 (kliknij na lotnisko, aby zobaczyć odkodowany metar)

#metar - co pół godziny (sub/czarnolisto) #metar00 - co godzinę

EPBY 141400Z 23007KT 2000 BR OVC003 01/01 Q1023 =

EPGD 141400Z 23003KT 180V270 2500 -DZ BR OVC002 02/02 Q1021 =

EPKK 141400Z 22006KT 7000 NSC 02/M01 Q1024 =

EPKT 141400Z 24007KT 1500 BR OVC002 M01/M01 Q1025 =

EPLB 141400Z 19004KT 1600 -DZ BR OVC005 02/02 Q1023 =

EPLL 141400Z 25008KT 0300 FG OVC001 00/00 Q1024 =

EPMO 141400Z 19003KT 1100 R08/1700N BR OVC003 03/03 Q1023 =

EPPO 141400Z 25006KT 3500 BR OVC006 01/00 Q1024 =

EPRZ 141400Z 22007KT CAVOK 02/M01 Q1025 =

EPSC 141400Z 21006KT 0400 R31/0900 FG VV001 01/00 Q1023 =

EPWA 141400Z 17003KT 1400 R33/1500N -DZ BR SCT002 OVC005 03/03 Q1023 TEMPO BKN002=

EPWR 141400Z 23001KT 8000 NSC 02/00 Q1025 =

EPZG 141400Z 25009KT 3200 BR OVC003 00/00 Q1025 =

#metar #metarbot #bot (wersja #beta)

zapytania/infrormacje: @Mehgods

Czym jest METAR? Jest to format raportu o pogodzie używany w meteorologii lotniczej i prognozie pogody więcej informacji:


151800 dzień 15. bieżącego miesiąca, raport z godziny 1800 zulu (czas UTC), lokalny dodaj +1


27025KT - wiatr z kierunku 270 stopni o sile 25 węzłów


29028G43KT - wiatr z kierunku 290 stopni o sile 28 węzłów w porywach do 43


9999 lub 0300 - widzialność w metrach, CAVOK = Cloud and Visibility OK


BKN005 - podstawa chmur (BKN005 broken 500ft )


01/M02 - temperatura/punkt rosy w tym przypadku +1/-2


Q0999 - ciśnienie QNH w tym przypadku 999hPa