Wpis z mikrobloga

Aktualny #metar z godziny 13:00 (kliknij na lotnisko, aby zobaczyć odkodowany metar)

#metar - co pół godziny (sub/czarnolisto) #metar00 - co godzinę

EPBY 141200Z 21004KT 170V240 1300 BR OVC002 02/02 Q1022 =

EPGD 141200Z 20004KT 160V240 2500 BR OVC003 02/02 Q1021 =

EPKK 141200Z 22005KT 6000 NSC 01/M01 Q1024 =

EPKT 141200Z 21005KT 0700 R27/1400 FZFG OVC001 M01/M01 Q1024 =

EPLB 141200Z 17003KT 2500 BR OVC004 03/03 Q1023 =

EPLL 141200Z 23007KT 0600 FG OVC001 00/00 Q1024 =

EPMO 141200Z 18004KT 3900 -RA BR BKN004 OVC008 03/03 Q1023 =

EPPO 141200Z 25009KT 4000 BR OVC007 01/00 Q1023 =

EPRZ 141200Z 22007KT CAVOK 04/M01 Q1024 =

EPSC 141200Z 21006KT 170V240 0300 R31/0450 FG VV001 00/00 Q1023 =

EPWA 141200Z 17005KT 3000 -RA BR BKN006 03/03 Q1023 NOSIG=

EPWR 141200Z VRB02KT 5000 BR NSC 01/00 Q1025 =

EPZG 141200Z 26009KT 230V310 7000 OVC006 01/01 Q1024 =

#metar #metarbot #bot (wersja #beta)

zapytania/infrormacje: @Mehgods

Czym jest METAR? Jest to format raportu o pogodzie używany w meteorologii lotniczej i prognozie pogody więcej informacji:


151800 dzień 15. bieżącego miesiąca, raport z godziny 1800 zulu (czas UTC), lokalny dodaj +1


27025KT - wiatr z kierunku 270 stopni o sile 25 węzłów


29028G43KT - wiatr z kierunku 290 stopni o sile 28 węzłów w porywach do 43


9999 lub 0300 - widzialność w metrach, CAVOK = Cloud and Visibility OK


BKN005 - podstawa chmur (BKN005 broken 500ft )


01/M02 - temperatura/punkt rosy w tym przypadku +1/-2


Q0999 - ciśnienie QNH w tym przypadku 999hPa