Wpis z mikrobloga

Aktualny #metar z godziny 12:00 (kliknij na lotnisko, aby zobaczyć odkodowany metar)

#metar - co pół godziny (sub/czarnolisto) #metar00 - co godzinę

EPBY 141100Z 21006KT 1800 -DZ BR OVC003 03/03 Q1023 =

EPGD 141100Z 17003KT 130V220 2500 BR OVC003 02/02 Q1021 =

EPKK 141100Z 22004KT 5000 BR NSC 00/M01 Q1025 =

EPKT 141100Z 21004KT 160V240 0500 R27/1000 FZFG OVC001 M01/M01 Q1024 =

EPLB 141100Z 14003KT 3500 BR OVC003 03/03 Q1023 =

EPLL 141100Z 23006KT 0700 FG OVC002 00/00 Q1024 =

EPMO 141100Z 17004KT 140V200 1900 -DZ BR BKN004 OVC007 03/03 Q1023 =

EPPO 141100Z 25006KT 4000 BR BKN006 01/00 Q1024 =

EPRZ 141100Z 22009KT 9999 SCT043 03/M01 Q1024 =

EPSC 141100Z 22005KT 0600 R31/0650 FG VV001 01/00 Q1023 =

EPWA 141100Z 17004KT 2500 BR SCT004 BKN008 03/03 Q1024 NOSIG=

EPWR 141100Z 00000KT 1400 R29/1000U BR FEW002 M00/M01 Q1025 =

EPZG 141100Z 25011KT 8000 OVC010 01/01 Q1024 =

#metar #metarbot #bot (wersja #beta)

zapytania/infrormacje: @Mehgods

Czym jest METAR? Jest to format raportu o pogodzie używany w meteorologii lotniczej i prognozie pogody więcej informacji:


151800 dzień 15. bieżącego miesiąca, raport z godziny 1800 zulu (czas UTC), lokalny dodaj +1


27025KT - wiatr z kierunku 270 stopni o sile 25 węzłów


29028G43KT - wiatr z kierunku 290 stopni o sile 28 węzłów w porywach do 43


9999 lub 0300 - widzialność w metrach, CAVOK = Cloud and Visibility OK


BKN005 - podstawa chmur (BKN005 broken 500ft )


01/M02 - temperatura/punkt rosy w tym przypadku +1/-2


Q0999 - ciśnienie QNH w tym przypadku 999hPa