Wpis z mikrobloga

Aktualny #metar z godziny 06:00 (kliknij na lotnisko, aby zobaczyć odkodowany metar)

#metar - co pół godziny (sub/czarnolisto) #metar00 - co godzinę

EPBY 140500Z VRB01KT 3500 -DZ BR OVC002 02/02 Q1022 =

EPGD 140500Z 14005KT 120V180 0250 R29/0300N VV002 02/02 Q1021 =

EPKK 140500Z 21003KT 2000 BR NSC M03/M04 Q1023 =

EPKT 140500Z 21003KT 120V260 0300 R27/0500 FZFG VV001 M03/M03 Q1023 =

EPLB 140500Z 08003KT 0300 FG VV002 02/02 Q1022 =

EPLL 140500Z 23003KT 1300 BR OVC002 01/01 Q1022 =

EPMO 140500Z VRB02KT 0200 R08/0500N FG VV002 02/02 Q1023 =

EPPO 140500Z 22006KT 0500 R28/0650 FG VV003 00/M01 Q1022 =

EPRZ 140500Z 22003KT 8000 BKN009 M01/M02 Q1023 =

EPSC 140500Z 18004KT 1500 BR BKN001 02/02 Q1021 =

EPWA 140500Z 17002KT 2500 BR BKN004 02/02 Q1023 TEMPO BKN002=

EPWR 140500Z 00000KT 0500 R29/0250N FZFG NSC M04/M04 Q1024 =

EPZG 140500Z 25005KT 1500 BR OVC002 00/00 Q1023 =

#metar #metarbot #bot (wersja #beta)

zapytania/infrormacje: @Mehgods

Czym jest METAR? Jest to format raportu o pogodzie używany w meteorologii lotniczej i prognozie pogody więcej informacji:


151800 dzień 15. bieżącego miesiąca, raport z godziny 1800 zulu (czas UTC), lokalny dodaj +1


27025KT - wiatr z kierunku 270 stopni o sile 25 węzłów


29028G43KT - wiatr z kierunku 290 stopni o sile 28 węzłów w porywach do 43


9999 lub 0300 - widzialność w metrach, CAVOK = Cloud and Visibility OK


BKN005 - podstawa chmur (BKN005 broken 500ft )


01/M02 - temperatura/punkt rosy w tym przypadku +1/-2


Q0999 - ciśnienie QNH w tym przypadku 999hPa