Wpis z mikrobloga

siema Mirki!
jestem początkującym inwestorem, założyłem sobie konto na XTB miesiąc temu i gram sobie za kilka k na polskich i amerykańskich akcjach.

I przyznam szczerze: trochę nie rozumiem polskiej giełdy XD
Wiadomo, ostatnio wszędzie spadki, ale jak spojrzę sobie na ostatnie kilka lat wykresu WIG'u to #!$%@? nie ma jakiegoś stabilnego trendu. Poziomy WIG20 od wielu lat wahają się w przedziale 1700-2500. Czy to oznacza, że nie ma co inwestować na GPW i trzeba szukać zysków np. na amerykanskiej gieldzie/FOREX/crypto?
Ciężko chyba na dłuższą metę zarabiać jakoś stabilnie na polskiej giełdzie, co? :D

#gielda
  • 12
  • Odpowiedz
@bbokserki: Nic dziwnego, że nie rozumiesz, skoro dopiero zaczynasz przygodę giełdową. Do polskiej giełdy trzeba dorosnąć, tylko wytrwany inwestor jest w stanie dostrzec jej potencjał. Ty widzisz ciągły trend boczny a ja widzę codziennie napinającą się sprężynę, gdy tylko grubas zbierze wystarczająco papiera od leszcza i zdecyduje, że to już ten czas, to wystrzeli niczym wieża w ruskim czołgu. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@bbokserki: Nie jestem ekspertem od GPW, ale z tego co zauważyłem to notowania rynku są silnie uzależnione od polityki. Osobiście podzielam sympatię Gatesa, Mungera i Buffetta do jankesów. Uważam, że z racji na kult, który wytworzył się wokół giełdy w USA profitować to będzie jeszcze latami.
  • Odpowiedz
  • 1
@bbokserki no widzisz i to jest właśnie ta szansa. Jak się waha, to po prostu kupujesz jak jest tanio a sprzedajesz, jak jest drogo. I sobie kręcisz takie kółeczka( ͡º ͜ʖ͡º)
  • Odpowiedz
@bbokserki: problem jest taki, ze jak spółce idzie za dobrze to wchodzi polityka, słynny podatek Tuska od miedzi bo kghm za dużo zysków przynosił akcjonariuszom to trzeba było im zajeb** Tak samo banki, podatek bankowy czy ostatnie harce Morawieckiego.
Polska klasa polityczna (wszystkie opcje) jest jak armia rosyjska, gdzie zyski tam stawiają swoje łapę aby przekupić motłoch.