Wpis z mikrobloga

Cześć Mirki. Nie znam się na #elektronika, a chciałbym dołożyć trochę RAMu do mojego Predatora (laptop). Obecnie mam kość 8GB z oznaczeniami

8GB 1Rx8 PC4 - 2666V - SA1 - 11


Nie mam pojęcia co to oznacza, wyczytałem tylko że V oznacza chyba Hz?
Czytałem też coś o jakichś układach Dual, że jak sa dobrze dobrane kości to to działa ale znowu.. nie znam sie na tym, nie wiem jak to dobrać.

Moje pytania są następujące:
- jeśli chcę dokupić 8GB to czy muszę kupić identyczną drugą kość czy może być inna ale z jakimś szczególnym parametrem? Tak, żeby nie pogorszyć..
- czy jeśli dokupię kość 16 GB to taki układ będzie działać i czy będzie działać optymalnie? Miałbym wtedy 24GB, nie słyszałem o takiej konfiguracji
- jeśli wymienię na 2x16 GB na jaki parametr kości zwracać uwagę i czy to ma sens przy i5 8th gen

Dzięki z góry za pomoc laikowi #komputery #skladamkomputer #pytanie #pytaniedoeksperta
  • 5
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@FaterAnona: ddr4 sodimm 2666 MHz, co do różnicy prędkości oba moduły będą działać z prędkością i opóźnieniami wolniejszego (opóźnienia to prawdopodobnie cl11 sądząc po opisie);

co do mieszania pojemności to procesory z ostatnich kilku/kilkunastu lat powinny dać sobie radę z obsługą tego, najwyżej będzie 16 GB w trybie dual channel (krótko mówiąc szybszym) i pozostałe 8 GB w trybie single;

przy wymianie zwracasz uwagę na to jakie prędkości obsługuje kontroler pamięci
  • Odpowiedz
opóźnienia to prawdopodobnie cl11 sądząc po opisie


@mefiuk: doczytałem, ze mam cl19. to są większe opóźnienia czyli wolniejsze działanie niż 11?
znalazłem 16gb 2666Hz cl19 w rozsądnych pieniądzach więc chyba kupię skoro mowisz, ze będzie wspólgrać z 8GB. Nie potrfię znaleźć czy mogę wstawić więcej kości taktowane większą ilością herców ale juz trudno. dzięki wielkie za pomoc
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1