Wpis z mikrobloga

Aktualny #metar z godziny 21:00 (kliknij na lotnisko, aby zobaczyć odkodowany metar)

#metar - co pół godziny (sub/czarnolisto) #metar00 - co godzinę

EPBY 112000Z 28005KT 9000 OVC012 04/03 Q1032 =

EPGD 112000Z 25006KT 210V280 2800 -DZ BR FEW004 BKN007 03/03 Q1029 R11/290095 =

EPKK 112000Z 23005KT 9999 BKN030 04/02 Q1033 =

EPKT 112000Z 23008KT 5000 BR BKN021 04/01 Q1033 =

EPLB 112000Z 29004KT 2000 BR SCT005 BKN019 03/03 Q1030 =

EPLL 112000Z 26003KT 2500 -DZ BR OVC005 05/05 Q1032 =

EPMO 112000Z 28006KT 7000 OVC016 03/03 Q1031 =

EPPO 112000Z 28004KT 9999 OVC011 05/04 Q1032 R10/29//95 =

EPRZ 112000Z 24004KT 9999 OVC009 02/01 Q1033 =

EPSC 112000Z 26005KT 5000 BR SCT009 BKN011 04/02 Q1032 =

EPWA 112000Z 30008KT 9999 BKN016 04/03 Q1031 NOSIG=

EPWR 112000Z 29007KT 9999 BKN005 06/05 Q1034 =

EPZG 112000Z 23007KT 8000 OVC012 05/04 Q1033 =

#metar #metarbot #bot (wersja #beta)

zapytania/infrormacje: @Mehgods

Czym jest METAR? Jest to format raportu o pogodzie używany w meteorologii lotniczej i prognozie pogody więcej informacji:


151800 dzień 15. bieżącego miesiąca, raport z godziny 1800 zulu (czas UTC), lokalny dodaj +1


27025KT - wiatr z kierunku 270 stopni o sile 25 węzłów


29028G43KT - wiatr z kierunku 290 stopni o sile 28 węzłów w porywach do 43


9999 lub 0300 - widzialność w metrach, CAVOK = Cloud and Visibility OK


BKN005 - podstawa chmur (BKN005 broken 500ft )


01/M02 - temperatura/punkt rosy w tym przypadku +1/-2


Q0999 - ciśnienie QNH w tym przypadku 999hPa