Wpis z mikrobloga

Aktualny #metar z godziny 17:00 (kliknij na lotnisko, aby zobaczyć odkodowany metar)

#metar - co pół godziny (sub/czarnolisto) #metar00 - co godzinę

EPBY 111600Z 28009KT 9999 OVC016 05/03 Q1031 =

EPGD 111600Z 27006KT 2200 BR BKN004 03/03 Q1030 R11/290095 =

EPKK 111600Z 26006KT 9999 BKN020 04/01 Q1033 =

EPKT 111600Z 22004KT 5000 BR SCT015 BKN017 04/01 Q1033 =

EPLB 111600Z 27005KT 0400 FG VV003 03/03 Q1030 =

EPLL 111600Z 25003KT 1500 BR FEW004 OVC013 04/04 Q1032 =

EPMO 111600Z 26004KT 1500 R08/1100D BR OVC017 03/03 Q1031 =

EPPO 111600Z 29007KT 9999 BKN013 06/05 Q1032 R10/29//95 =

EPRZ 111600Z 23007KT 9999 BKN015 02/M01 Q1033 =

EPSC 111600Z 29004KT 7000 BKN013 05/03 Q1032 =

EPWA 111600Z 28006KT 4000 BR FEW004 BKN016 04/04 Q1031 NOSIG=

EPWR 111600Z 24006KT 9999 FEW027 07/04 Q1033 =

EPZG 111600Z 24007KT 5000 BR BKN005 OVC011 06/06 Q1033 =

#metar #metarbot #bot (wersja #beta)

zapytania/infrormacje: @Mehgods

Czym jest METAR? Jest to format raportu o pogodzie używany w meteorologii lotniczej i prognozie pogody więcej informacji:


151800 dzień 15. bieżącego miesiąca, raport z godziny 1800 zulu (czas UTC), lokalny dodaj +1


27025KT - wiatr z kierunku 270 stopni o sile 25 węzłów


29028G43KT - wiatr z kierunku 290 stopni o sile 28 węzłów w porywach do 43


9999 lub 0300 - widzialność w metrach, CAVOK = Cloud and Visibility OK


BKN005 - podstawa chmur (BKN005 broken 500ft )


01/M02 - temperatura/punkt rosy w tym przypadku +1/-2


Q0999 - ciśnienie QNH w tym przypadku 999hPa